به گزارش «تابناک یزد»؛ «عبدالعظیم کریمی» از اساتید دانشگاه و صاحب نظر در مسائل تعلیم و تربیت در همایش مدیران و معاونین، نماینده معلمان و آموزگاران مدارس ابتدایی نواحی یک و دو یزد، اظهار کرد: موقعیتهای یادگیری هرچه قدر طبیعیتر باشند ریشه یادگیری درونیتر است .
وی با اشاره به اهمیت شیوههای آموزشی در مدارس، افزود: آموزش هرچه غیرمستقیمتر باشد مستقیمتر است .
این استاد دانشگاه در ادامه تاثیر فضای غیررسمی بر یادگیری عمیق را تشریح کرد و گفت: جذب مشارکت بیشتر دانشآموزان در امر یادگیری ضروری است.
کریمی با بیان اینکه هر قدر مداخله معلم کمتر باشد مشارکت شاگرد در امر یادگیری بیشتر میشود، تصریح کرد: کنشگری فعال موجب توسعه یادگیری در دانشآموزان میشود.
وی با اشاره به اینکه معلم هرچقدر خود را منفعلتر نشان بدهد کنشگری شاگرد فعالتر میشود،تأکید کرد: توجه به شیوه آموزش و استفاده از ظرفیت های فکری دانش آموزان نقش مهمی در توسعه یادگیری ایفا میکند.