رئیس هیأت ‌ورزش‌های همگانی آبیک تأکید کرد
رئیس هیأت ‌ورزش‌های همگانی شهرستان آبیک گفت: برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی نیازمند مساعدت مسؤولان این شهرستان است.
کد خبر: ۵۴۳۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶ 25 December 2017

 به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، فرانک فیض‌اللهی در جلسه ستاد شورای ورزش شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: سند تحول ورزش فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال 94 توسط تیم نخبه ورزشی کشور در وزارت ورزش و جوانان به تصویب رسید و به هیأت دولت برای تسریع در آن ارسال شد.

وی افزود: در بیشتر استان‌های کشور طرح‌های سند تحول ورزش‌های همگانی در حال اجرا بوده و در شهرستان قزوین حدود یک سال است این سند اجرا می‌شود.

هیأت ‌ورزش‌های همگانی شهرستان آبیک رئیس ادامه داد: در سند تحول چشم‌انداز، 38 طرح تعریف شده که چارچوب‌های خاص خود را دارد و می‌توان به ساماندهی ایستگاه‌های ورزشی همگانی در بوستان‌ها، پیاده‌روی در مسیرهای تندرستی، توسعه ورزش کارکنان و خانواده، برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی، اجرای طرح وقف طی توافق‌نامه با مالکان در زمینه ورزش و غیره اشاره کرد.

فیض‌اللهی اضافه کرد: از 38 طرح سند چشم‌انداز، حداکثر 10 طرح در شهرستان آبیک اجرا می‌کنیم که دیگر طرح‌ها بر اساس نیازسنجی و اولویت‌بندی با توجه به شرایط و امکانات موجود باید به اجرا درآید.

عضو شورای اسلامی شهر آبیک خاطرنشان کرد: برای برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهرستان آبیک نیازمند مساعدت و همکاری تمام مسؤولان این شهرستان هستیم.

* توصیه اسلام به مقوله ورزش

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک هم در این جلسه با اشاره به توصیه اسلام به مقوله ورزش اذعان کرد: با توجه به وجود برخی بیماری‌ها در انسان همانند دیابت و کلسترول، ورزش کردن واجب می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدصادق جان‌محمدی افزود: برای برگزاری مسابقات نباید منتظر اعتبارات بود بلکه باید از وجود خیران برای برگزاری مسابقات بهره‌مند شده و موج ورزشی در شهرستان آبیک ایجاد کرد؛ از ظرفیت‌های موجود در این شهرستان برای ارتقای ورزش باید بهره برد.

* نامناسب بودن فضای تمرین

اسماعیل عبادی دیگر عضو شورای اسلامی شهر آبیک هم در این جلسه بیان کرد: برای استعدادیابی در رشته تیر و کمان در کرج و نظرآباد استقبال خوبی شده اما در شهرستان آبیک برای استعدادیابی نه تنها حمایت نشده، بلکه جلوگیری هم شده است.

وی یادآور شد: چهار مرتبه در لیگ تیم اعزام کرده‌ایم که یک بار از سوی شهرداری آبیک حمایت شدیم درحالی که چهار مرتبه بر روی سکو بوده‌ایم.

کماندار پرآوازه ملی آبیکی ادامه داد: امسال به دلیل نامناسب بودن فضای تمرین تمام مسابقات داخلی را از دست داده‌ایم.

عبادی اضافه کرد: کماندار هنگام تمرین در زمین چمن مصنوعی با پنج یا شش معتاد مواجه می‌شود که در حال مصرف مواد است که در این خصوص مسؤولان باید تدابیر لازم را بیاندیشند و به ورزشکاران اهمیت بسیاری قائل شوند.

به گزارش فارس، در این جلسه مطرح شد که اخلاق باید از سوی ورزشکاران بدنسازی شهرستان آبیک رعایت شود و از مصرف مکمل‌های انرژی‌زا که مضر و آسیب‌زا است، خوداری شود و نظارت و کنترل لازم در باشگاه‌های بدنسازی صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار