رئیس دانشگاه علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای بوشهر برای ترم جدید تحصیلی، رشته‌های جدید مهارتی از جمله آرایشگری بانوان و خیاطی را به رشته‌های خود اضافه کرده است.
کد خبر: ۵۱۶۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 29 October 2017
علی دهقان ظهر امروز در نشست با مسئولان آموزش فنی و حرفه‌ای استان  بوشهر با بیان اینکه این دانشگاه برای نخستین بار در استان، رشته آرایشگری را برای تحصیل دانشجویان بوشهری فراهم کرده است، اظهار داشت: در نیمسال تحصیلی پیش‌رو علاوه بر آرایشگری، رشته خیاطی و تکنولوژی دوخت نیز برای خانم‌ها به رشته‌های این دانشگاه اضافه شده است.

وی بیان کرد: مهندسی فناوری جوش، مهندسی فناوری کنترل ابزار دقیق، مهندسی فناوری خودرو و مهندسی فناوری مکانیک تاسیسات حرارتی و برودتی از دیگر رشته‌های این مرکز در مقطع کارشناسی است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای بوشهر افزود: در مقطع کاردانی نیز رشته‌های ایمنی کار و حفاظت فنی، برق صنعتی، جوشکاری، پالایش گاز، مکانیک خودرو، مکانیک تاسیسات، تاسیسات الکتریکی ساختمان و ماشین ابزار در این دانشگاه ارائه می‌شود.

دهقان با تاکید بر این‌که برای ثبت نام در رشته‌های خیاطی، تکنولوژی دوخت و آرایشگری تنها تا روز چهارشنبه، 10 آبان‌ماه تعیین شده است، افزود: با توجه به کارگاه‌های تخصصی و به‌روز سازمان فنی و حرفه‌ای و استفاده از مربیان کارآمد، این دانشگاه آماده پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلی نامبرده می‌باشد.

وی، به نقش مهارت در رفع مشکل بیکاری استان اشاره و بر ترویج مهارت آموزی در جامعه تاکید کرد و افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی یکی از نیازهای اصلی برای اشتغال‌زایی و رفع معضل بیکاری است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای بوشهر، مهارت آموزی را  حلقه گمشده اشتغالزایی دانست و تاکید کرد: در راستای توجه به طرح‌های اشتغال‌زایی خانواده‌ها باید به آموزش‌های فنی و مهارتی که می‌تواند به اقتصاد آنان کمک کند توجه لازم داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار