محمدی با قدردانی از زحمات چندین ساله حجت‌الاسلام رستمی بیان کرد: وی، روحانی به روز و روشنفکری است که توفیق حضور در عرصه‌های علمی و فرهنگی را یافته و برایش آرزوی موفقیت داریم و حجت‌الاسلام روحانی نیز از نظر برخورد و اخلاق جزء بهترین ائمه جمعه‌های استان به شمار می‌رود.
کد خبر: ۵۱۵۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰ 28 October 2017
نماینده ولی‌فقیه در همدان گفت: ائمه جمعه استان همدان باید رسیدگی به امور مردم را در اولویت قرار دهند.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در آئین معارفه امام جمعه جدید شهر مریانج اظهار داشت: نماز جمعه، زاینده‌رودی است که همه عرصه‌ها را تقویت می‌کند و باید قدر این نعمت را دانست و آن را پاس بداریم زیرا به گفته امام راحل اگر انقلاب اسلامی هیچ دستاوردی جز برقراری نمازهای جمعه نداشته باشد؛ برای ما همین بس است.

امام جمعه همدان افزود: نمازهای جمعه عامل پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران در جنگ نابرابر تحمیلی که نزدیک به 45 کشور از صدام حمایت می‌کردند؛ بود و دشمنان ما شکست ذلت باری خوردند و یکی از اهرم‌های قدرتمند ما نماز جمعه بود.

وی با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های چشمگیر مردم مریانج تصریح کرد: چندین سال است که امت حزب‌الله این شهر جشن‌هایی را در ایام ولادت ائمه(ع) برگزار می‌کنند که به جرأت می‌توان گفت در کشور بی نظیر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: عزاداری روز عاشورای شهر مریانج نیز بی‌نظیر است. خدمت‌رسانی مردم شهر مریانج به زائران اربعین در دو مسیر رفت و برگشت نیز چشمگیر بوده و نظیر آن را سراغ ندارم و باید قدردان این مردم بود.

محمدی با قدردانی از زحمات چندین ساله حجت‌الاسلام رستمی بیان کرد: وی، روحانی به روز و روشنفکری است که توفیق حضور در عرصه‌های علمی و فرهنگی را یافته و برایش آرزوی موفقیت داریم و حجت‌الاسلام روحانی نیز از نظر برخورد و اخلاق جزء بهترین ائمه جمعه‌های استان به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: نهاد نماز جمعه مقدس بوده، اما حقوق مردم مهم‌تر است و ائمه جمعه باید رسیدگی به امور مردم را در اولویت قرار دهند زیرا در قیامت باید پاسخگو باشند. امروز باید اصل مکتب و مذهب را حفظ کرده و همت کنیم و امروز مریانج نیازمند راه‌اندازی حوزه علمیه خواهران است که امیدواریم با حضور امام جمعه جدید این موضوع انجام شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان همدان نیز اظهار داشت: بیش از ده سال است که نماز باشکوه و باصلابت جمعه در شهر مریانج برپا می‌شود و به عنوان ناظر بر نمازهای جمعه استان و با اطمینان عرض می‌کنم که شهر مریانج نسبت به جمعیتش، بیشترین حضور شرکت کنندگان در نماز جمعه را دارد.

حجت‌الاسلام سید‌صادق حسینی افزود: در بحث حضور جوانان در نمازهای جمعه استان نیز براساس آمار به دست آمده باز هم نخستین مقام مربوط شهر مریانج است.

وی با بیان اینکه نهاد نماز جمعه، بیشترین تأثیرگذاری را در جامعه دارد و باید همواره تقویت شود، گفت: پشتیبانی مردم از ائمه جمعه، رمز موفقیت آن‌هاست و بدون همراهی مردم نمی‌توانند کاری از پیش برند.

حسینی اظهار داشت: حجت‌الاسلام رستمی، خدمات ارزشمند و حضوری فعال و اثرگذار در مریانج داشته و اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه این شهر نیز خدمات بسیاری را انجام داده به ویژه برادرم آقای محمدی، مسئول ستاد انصافا از روز اول صادقانه، مخلصانه و عاشقانه زحمت کشیده‌است.

امام جمعه موقت شهر مریانج نیز با قدردانی از خدمات 10 ساله حجت الاسلام رستمی، امام جمعه سابق گفت: مردم این شهر دارای سوابق درخشان و حضور در عرصه‌های مختلف انقلاب و دفاع مقدس بوده و 153 شهید و 250 جانباز را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

حجت‌الاسلام یاسر مظاهری افزود: فعالیت‌های مذهبی و مراسم‌های باشکوه عزاداری محرم که خیل مشتاقان را از شهرهای اطراف به خود می‌خواند از شاخصه‌های مردم این شهر بوده و در اربعین نیز علاوه بر حضور چشمگیر مردان و زنان این شهر در عتبات عالیات، 3 موکب مجهز از مریانج در کربلای معلی مستقر می‌شوند.

در پایان این مراسم با قدردانی از خدمات حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، حجت‌الاسلام روحانی به‌عنوان امام جمعه شهر مریانج منصوب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار