دبیرکل اوپک معتقد است هم اکنون در کنار روسیه و دیگر تولیدکنندگان نفت، در حال تدوین فصلی نو در تاریخ نفت هستیم.
کد خبر: ۵۰۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ 08 October 2017
به گزارش تابناک : با توافق کاهش تولید نفت اوپک که از مدتها پیش آغاز شده رویدادی جدید در این حوزه ایجاد شد.

اکثر کشورهای جهان چشم به این رویداد دوخته و در انتظار تبعات حاصل از آن بودند. حال با توجه به فراز و نشیبهای حاصل از این رویداد دبیر کل اوپک درباره فرآیندهای نظارتی توافق جهانی کاهش تولید نفت، اعلام کرده است: تغییر چارچوب مورد قبول و کارآمد کنونی ضرورتی ندارد.

محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک، معتقد است: همکاری میان کشورهای تولیدکننده نفت عضو و غیر عضو اوپک به خوبی پیش می‌رود.

وی همچنین با ابراز امیدواری درباره دستیابی به توافقی در زمینه سقف تولید جدید اوپک در ماه نوامبر امسال، ادعا کرد روح همکاری تازه‌ای میان تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو این سازمان ایجاد شده است.

دبیرکل اوپک گفت: می‌توانم به شما اطمینان بدهم که در کنار روسیه و دیگر تولیدکنندگان نفت در حال تدوین فصلی نو در تاریخ نفت هستیم.

بارکیندو ابراز امیدواری کرد که پیش از نشست اوپک در ماه نوامبر امسال، اجماع گسترده‌ای ایجاد شود.

وی همچنین در ارتباط با لزوم ایجاد ساز و کاری جدید برای ضمانت اجرایی کاهش تولید، اعلام کرد فرایندهای کنونی کارآمدی مطلوبی دارند.

دبیرکل اوپک گفت: نمی‌توانم احتمال استمرار فرایند کارآمد کنونی را رد کنم؛ ما این ساز و کار را در ماه ژانویه آغاز کردیم و هر ماه، ساز و کار و میزان پایبندی را به طور مستمر مرور می‌کنیم.

بارکیندو افزود: ما راضی هستیم که ساختار  به خوبی عمل می‌کند؛ بنابراین نمی‌توانیم ساز و کار کنونی را منتفی بدانم.

 قیمت نفت خام در بازار نیویورک به طور چشمگیری کاهش یافت
بر اساس این گزارش پایگاه خبری تحقیقی اینوستینگ قبرس اعلام کرد، قیمت نفت خام در بازار نیویورک به کمترین سطح در سه هفته اخیر رسید،زیرا افزایش اختلاف قیمت نفت برنت دریای شمال و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ممکن است تولیدکنندگان نفت در این کشور را به افزایش تولید و صادرات تشویق کند.

در پایان معاملات دیروز بازار نایمکس آمریکا، قیمت آتی نفت خام این کشور با 2.95 درصد کاهش نسبت به آخرین قیمت پنج شنبه گذشته به 49 دلار و 29 سنت در هر بشکه رسید که کمترین قیمت در سه هفته اخیر است. قیمت این نفت هفته گذشته 4.5 درصد کاهش یافت.

در بازار لندن نیز هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با 2.23 درصد کاهش به بهای 55 دلار و 70 سنت معامله شد.

اختلاف قیمت زیاد این دو نفت، ممکن است تولیدکنندگان نفت شیل در آمریکا را تشویق به افزایش تولید و صادرات آن کند.

همچنین احتمال می رود توفان نیت با نزدیک شدن به خلیج مکزیک و افزایش قدرت آن، این منطقه را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و در زیرساخت های انرژی آن اخلال بوجود آورد.

سرمایه گذاران همچنین خطرات ژئوپلیتیکی بوجود آمده در عراق به دلیل همه پرسی اقلیم کردستان این کشور که ممکن است موجب اختلال در عرضه نفت این کشور شود را نیز به دقت رصد می کنند.

این همه پرسی دولت مرکزی عراق و کشورهای همسایه آن از جمله ترکیه و ایران را عصبانی کرده است.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه هفته گذشته هشدار داد کشورش می تواند خط لوله ای که 500 تا 600 هزار بشکه در روز نفت خام شمال عراق را به بندر جیهان این کشور منتقل می کند را ببندد.

شرکت نفت بین المللی بیکر هیوز آمریکا دیروز اعلام کرد، شمار دکل های فعال نفت در این کشور در هفته گذشته 2 واحد کاهش یافت و به 748 دکل رسید.





منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار