مدیرکل گردشگری استان مازندران با تاکید بر اینکه در صنعت گردشگری باید به فکر تولید محصول بیفتیم، خاطرنشان کرد: محصولات فروانی در استان مازندران قابل تعریف است و باید به این نتیجه برسیم که از نگاه گردشگری در گذشته خارج شده و به سوی صنعتی برویم که در آمدزا بوده و جامعه محلی را به کفایت اقتصادی برساند.
کد خبر: ۵۰۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ 27 September 2017
به گزارش تابناک : دلاور بزرگ نیا در نشست خبری با اعضای انجمن صنفی خبرنگاران غرب مازندران با گرامیداشت ایام تعزیت حسینی و تقارن تشییع پیکر پاک شهید حججی اظهار کرد: اگر امامان ما سر در کار خویش دادند شیعیان نیز همان الگو را دنبال کردند و این نهایت صلابت و مردانگی است و ما که مرید آرمانهای تشیع هستیم باید در ارزیابی خود دریابیم که در زمینه شجاعتها و حقیقت گوییها و بارزه با ظلم و فساد چه اندازه کارنامه درخشانی داریم.
وی با بیان اینکه چون غرب استان مازندران بر اساس تجربیات  بیشترین محور توسعه و رشد در حوزه گردشگری در غرب استان دارد، افزود: در آمایش سرزمینی نیز دریافته شد که در این محور اولویت اصلی برای توسعه و برنامه ریزی در زمینه ارتقای اجتماعی، فرهنگی و معیشت و اشتغال گردشگری و صنعت گردشگری در غرب محسوب می شود.
مدیرکل گردشگری استان مازندران با تاکید بر اینکه در صنعت گردشگری باید به فکر تولید محصول بیفتیم، خاطرنشان کرد:  محصولات فروانی در استان مازندران قابل تعریف است و باید به این نتیجه برسیم که از نگاه گردشگری در گذشته خارج شده و به سوی صنعتی برویم که در آمدزا بوده و جامعه محلی را به کفایت اقتصادی برساند.
وی با اشاره با اینکه روز گردشگری امسال با شعار "گردشگری پایدار؛ برای توسعه" نامیده شد، افزود:  این یعنی دیگر بحث مسافر و توریست نیست بلکه باید به آن بعنوان فرصت ویژه نگریست تا در زمینه همه آنچه که نیاز میزبان است خدماتی ایجاد شود که سودآوری داشته و منابع درآمدی قابل توجه محسوب شود .
بزرگ نیا افزود: اگر قرار است رفت و آمدها از شکل ساده خارج شود جامعه میزبان باید خود را کاملاآماده کند و با محیط پیرامونی، محیط زیست و داشته های فرهنگی و آموزش دست اندرکاران دخیل در این حوزه با آن روبرو می شود و تمام محصولات اعم از جاده سازی و محیط زیست و ... را درنظر گرفت.
وی با بیان اینکه در شهرها و کشورهای سرآمد حوزه گردشگری به بهانه های متعددی از مردم پول می گیرند، گفت:  این یعنی گردشگری در آن کشور به صنعت تبدیل شده است، بنابراین در کشور ما نیز  این پتانسیل وجود دارد ولی چون تفکر گردشگری صنعتی به شکل جدی نداشتیم بنابراین باید در این نوع نگاه تغییر ایجاد کرد.
مدیر کل گردشگری، صنایع دستی مازندران با تاکید بر اینکه نگاه صنعتی به گردشگری را باید جدی گرفت، تصریح کرد: صنعت گردشگری صنعت فرابخشی است چرا که در این صنعت با انسانی روبرو هستیم که قصد جابجایی دارد و برای این کار باید صنایع و خدمات ویژه ای دخیل شوند.

وی با بیان اینکه باید در پازل گردشگری هرقطعه ای وظیفه خود را به درستی بداند ، افزود: متاسفانه طرح جامع گردشگری نداریم و در این باره
شرح خدمات طرح جامع گردشگری به تصویب رسید و اعتباراتش پیش بینی شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به قابلیت های کشور،  امروز گردشگری بعنوان سومین منبع درآمدی محسوب می شود، گفت:  این یعنی این صنعت، صنعت پاکی است و بجای ازبین بردن محصولات در صدد حفظ و ارتقای آن بر می آییم تا هم اینکه قابل استفاده برای این نسل و نسلهای بعدی شود که  این همان توسعه پایدار است.
بزرگ نیا خاطرنشان کرد: نگاه ما در حوزه گردشگری فعال کردن انجمن های صنفی و واگذاری کار به بخشهای خصوصی و افزایش  نگاه نظارتی است.
وی با بیان اینکه بوم گردی هم نقش مهمی در صنعت گردشگری داشت ، گفت: در ۶ ماهه نخست امسال تعداد ۱۰۵ صدور پروانه در این باره داشتیم .
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه در گذشته نگران بودیم که گردشگر علاوه برتخریب محیط زیست فرهنگ استان ما را نیز تغییر دهد، ابراز خرسندی کرد:  اما امروز گردشگری را متمرکز کرده و با اجرای طرح بوم گردی گردشگر با رسومات و فرهنگهای منطقه ها آشنا می شود .
وی با اشاره به اینکه در بحث سرمایه گذاری تنها ۵۳ مورد موافقت اصولی صادرشد که ۱۹ مورد از آن نهایی شد، بیان کرد: در سالجاری ارتقای نظارتها را داشتیم و امروز علاوه بر گردشگری تمام بخشها و حوزه ها با هم و درکنار هم بعنوان نظارت ترکیبی وارد عمل شدند و یکهزار و ۵۰۱ مورد نظارتی وجود داشت.
بزرگ نیا از ۵ هزار و ۵۰۸ بازدید در قالب نظارت در تاسیسات گردشگری در مدت ۶ ماهه امسال خبر داد و گفت:  در این زمینه نیز ۳۰۵ پروانه بهره برداری صادرشد.
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران آمارگردشگران داخلی  را در ۶ ماهه امسال ۳۹ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۲۴۲ نفر شب اقامت داشتیم عنوان کرد و گفت: این رقم نسبت و با سال قبل ۸ درصد رشد داشت.
وی با بیان اینکه حضور گردشگران خارجی تا کنون در مجموع ۵ هزار و ۸۰۵ نفر بودند، تاکید کرد: رویدادهای فرهنگ بومی در سراسر استان در حال ارتقا می باشد.
وی با اعلام اینکه در ۶ ماهه امسال ۹۶ مورد جشنها و آیینهای بومی داشتیم، افزود: این امر نیز  هم به طبیعت توجه دارد و هم زمینه انتقال شادی و نشاط در جامعه بوده و سبب سرزندگی و نشاط می شود.

مدیر کل گردشگری مازندران با بیان اینکه امروزه مدیریت شهری نیز به گردشگری توجه دارند و این یعنی مدیران شهری نیز در حال توجه به گردشگری شهری هستند، تصریح کرد: در این راستا بیش از ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شد.
 
وی با اشاره به اینکه امسال در استان ۴۰ هزار شغل بعنوان نقطه ای برای تلاش جهت اشنغال جوانان در نظر گرفته شد، افزود:  گردشگری ۱۹۳۰ مورد از این شغلها را تقبل کرد.
بزرگ نیا با تاکید بر اینکه امروزه به ۴۷ درصد از تعهداتمان عمل کردیم و تا پایان سال بدون شک از این رقم نیز می گذریم، افزود: با توجه با پیش بینی ها و ایجاد تاسیسات آماده افتتاح چندپروژه خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران باابراز خرسندی از اینکه در حوزه میراث فرهنگی موزه های ما ارتقای خوبی داشت، گفت: نهادهای دولتی و خصوصی فضای موزه ای و پراکندگی را به درستی پیش بردند و در این زمینه در ۶ ماهه نخست ۴۶ اثر ثبت ملی شد و ۴۶ اثر نیز در دست بررسی است.
وی در پایان با انتقاد از اینکه بسیاری از شهرهای ما داشته های خود را جدی نگرفتند، گفت: این  در حالی است که فضای اشتغال وجود دارد و همه به این باور میرسیم که گردشگری بال جدی توسعه محسوب می شود.






منبع : تیترامروز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار