رییس هیات شطرنج استان همدان گفت: امتیاز میزبانی مسابقات لیگ دسته یک شطرنج باشگاه های کشور به همدان واگذار شد.
کد خبر: ۴۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴ 18 June 2015
رییس هیات شطرنج استان همدان گفت: امتیاز میزبانی مسابقات لیگ دسته یک شطرنج باشگاه های کشور به همدان واگذار شد.

به گزارش ایرنا، محمد علی بابایی اظهار کرد: هیات شطرنج همدان پیشنهاد چند میزبانی مختلف را به فدراسیون ارایه کرد که در نهایت با برگزاری رقابت های لیگ دسته یک کشور در همدان موافقت شد.

وی اضافه کرد: هنوز تعداد تیم های شرکت کننده مشخص نیست اما مسابقات احتمالا پاییز سال جاری به میزبانی شهر همدان برگزار و تیم های برتر به رقابت های لیگ برتر صعود خواهند کرد.

علی بابایی خاطرنشان کرد: همدان درصدد برگزاری مسابقات شطرنج اوپن ابن سینا در سطح بین المللی است و اگر مسوولان اجرایی استان حمایت های لازم را داشته باشند قطعا این اقدام مهم بین المللی در شطرنج را به ثبت خواهیم رساند.

وی افزود: مسابقات اوپن ابن سینا در گذشته های دور سابقه بین المللی داشته است و سعی داریم به رغم تنگناها و محدودیت ها، در صورت حمایت مسوولان بازهم این رقابت ها را در سطح بین المللی برگزار کنیم.

علی بابایی خاطرنشان کرد: این پیکارها از سابقه درخشانی برخوردار است و می تواند باردیگر با تبدیل شدن به مسابقات بین المللی از جایگاه بهتری در دنیا برخوردار شود.

وی افزود: امروزه شطرنج همدان مسیر موفقیت خود را سپری می کند و درخشش در میادین ملی را همراه داشته است اما برای افزایش سطح دانش، تجربه و رتبه شطرنجبازان نیاز به برگزاری رقابت هایی نظیر اوپن ابن سینا با شرایط بین المللی است.

هم اکنون 500 شطرنجباز در استان همدان زیر نظر 30 مربی فعال آموزش مستمر دارند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار