جزئیات جلسه علنی شورای شهر یزد؛
جلسه امروز شورای شهر یزد با قرائت قرآن توسط آقای دانش نفر برگزیده مسابقات قرائت قرآن جهان اسلام آغاز شد و سپس از وی تقدیر شد.
کد خبر: ۴۸۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶ 17 June 2015
به گزارش تابناک یزد،در ابتدای جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد چند مورد از ایرادات فرمانداری از مصوبات شورا مطرح  و در مورد چگونگی انجام یا تصحیح آن تصمیم گیری شد.
از جمله مصوبات در مورد تغییر کاربری زمینی در محله خلف باغ و ایجاد دفتر بودجه مستقل برای نظارت بر درآمد ها و هزینه ها بود.
سید محمد رضا مدرسی در مورد طرح اخیر گفت:در صورتی که در کمیسیون های بودجه و نظارت به نظارت و بررسی دقیق بودجه ها رسیدگی نشده به دلیل ضعف در عملکرد این کمیسیون هاست.
مدرسی در ادامه گفت: ما باید نظارت بر بودجه را در کمیسیون های بودجه و نظارت انجام دهیم با این حرکت به نوعی نظارت بر بودجه های شهرداری را به خود شهرداری سپرده ایم در صورتی که شهرداری مقدار زیادی انحراف در بودجه دارد.
امیر حسین رادمنش ریاست کمیسیون عمران و توسعه شورای اسلامی شهر به عنوان موافق این طرح گفت: ما در سال گذشته نزدیک ۱۸۰ ردیف بودجه و نزدیک ۳۹۰ اصلاحیه بودجه داشتیم و این یعنی باید نظارت را بیشتر کنیم.در نهایت این طرح رای کافی را در شورا نیاورد ومقرر شد به کمیسیون تحول ارجاع داده شود.
بحث در مورد طرح نماد نخل روی میدان امام حسین که به شورای حل اختلاف رسیده بود یکی دیگر از موضوعات این شورا بود که مقرر شد این طرح با انجام اصلاحاتی انجام شود و شورا برای توضیح کامل در مورد طرح با مسؤلین مربوط جلسه  برگزار شود.
مساعدت ۵ میلیون تومانی به مسجد کوچه بیوک تصویب شد.
از سازمان دانش آموزی برای انجام اردوها و برنامه های تفرحی دانش آموزان درخواست مساعدت ۵۰ میلیون تومانی واصل شده بود که در نهایت ۵میلیون آن تصویب شد.
در خلال این بحث شیخ عباس زارع رئیس شورای شهر یزد اشاره کرد: مدارسی داریم که سقف آنها ریخته است و آسفالت حیاتش کنده شده و باعث مصدومیت دانش آموزان می شود و دو میلیارد تومان بودجه ای که برای کمک به مدارس درنظر گرفته ایم باید در این امور خرج شود نه اینکه برای اردو و کلاس هایی که مدارس از دانش آموزان هزینه اش را می گیرد.
خانم وزیری هم تاکید داشت که ۵ میلیون تومان برای این کمک کم است و باید بیشتر کمک می کردیم ولی آقای رادمنش به شدت با این موضوع موافق بود و می گفت همین کافیست.
یک کارگر که به تازگی خداوند به ایشان سه قلو هدیه داده بود درخواست کمک مالی ۳ میلیون تومانی کرده بود که تصویب شد.
سپنتا نیکنام در پایان بحث مساعدت ها خاطر نشان کرد که اینکه ما به هرکس که از شورا کمک خواست بخواهیم کمک کنیم کار بدیست.مگر ما از این مستضعفین کم داریم؟خواهشا به من برچسب نزنید که نیکنام مخالف کمک به مردم و مستضعفین هست.من مخالف نیستم بلکه با روش اصولی کمک موافق هستم.اگر ما از این دسته کمک ها به افراد بکنیم از فردا همه به شورا می آیند و می گویند ما مستضعفیم و از ما کمک مالی می خواهند.ما از مردم رای گرفتیم که به مشکلات آنها رسیدگی کنیم نه به این موضوعات ساده که هرکس بیاید و کمک مالی بخواهد.جایگاه شورا بالا تر از این حرف هاست.در پارک ها و خیابان ها درختان دارند خشک می شوند و ما داریم راجب این قضایای ساده بحث می کنیم.
بحث بعدی بحث گران کردن بلیط اتوبوس ها از ۳۰۰ تومان به ۳۵۰ تومان بود که با حضور کریمی نماینده سازمان اتوبوس رانی پیگیری شد.
خانم وزیری به عنوان مخالف گرانی ۵۰تومانی بلیط گفت:ما باید ببینیم چه افرادی از اتوبوس استفاده می کنند و نباید گران کنیم یا اگر گران میکنیم برای قسمت های بالا نشین شهر باید گران کنیم نه پایین شهر.
یادگار نیز به عنوان مخالف این طرح بیان کرد نباید این پول از مردم گرفته شود و باید دولت پرداخت کند.یادگار در ادامه ناگهان عصبانی شد و گفت دولت چرا به ما کمک نمی کند؟شهرداری بی پول است؟چرا رئیس جمهور به یزد نمی آید؟مگر یزد کمتر از بقیه مشکل دارد که رئیس جمهور به اینجا نمی آید؟ما باید وقتی رئیس جمهور آمد بر سر او داد بزنیم و از او بخواهیم به یزد کمک مالی کند مثل جاهای دیگر کشور که رفته و کمک کرده چون واقعا شهرداری بی پول است.
رادمنش به عنوان موافق گرانی ۵۰ تومانی بلیط های اتوبوس گفت : ناوگان ما کهنه و قدیمی است و دولت نیز چندین سال است سهم خود را برای نوسازی ناوگان حمل و نقل پرداخت نکرده است.ما یا باید قیمیت ها را افزایش دهیم و در مقابل به مردم خدمات بهتری ارائه دهیم یا اینکه دولت بیاید بدهی اش را بدهد.
نیکنام به عنوان موافق طرح گفت:همیشه ارزان کردن خدمات معنای خدمت و کمک به مردم نیست.من حساب کردم اگر هر یک از اعضای یک خانواده ۴ نفره در روز ۴بار سوار اتوبوس شوند با توجه به گران کردن ۵۰تومانی بلیط کل خانواده در ماه ۲۰ هزارتومن بیشتر هزینه می کند یعنی نفری ۵هزار تومان.۵هزار تومان در این شرایط که شما کمترین خریدتان ۲۰هزارتومان خواهد شد پول زیادی نیست.ولی ما با این ۵۰ تومان می توانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم و ناوگان را نوسازی کنیم.
در پایان اعضای شورا به افزایش 15 درصدی نرخ بلیط اتوبوس خط واحد رای مثبت دادند.
کریمی در پایان و پس از تصویب این طرح(گرانی ۵۰تومانی بلیط) گفت: با تصویب این طرح فقط هزینه ها و مخارج ما باهم برابر می شود و تا وقتی دولت بدهی ها و سهم خود را در این زمینه پرداخت نکند اتفاق روشن و بزرگی رخ نمی دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار