رئیس جمهور طی روز‌های ۱۷ تا ۲۲ مرداد، شش حکم جداگانه برای انتصاب شش عضو کابینه دوازدهم صادر کرده است.
کد خبر: ۴۷۸۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 14 August 2017
به گزارش تابناک : این روز‌ها راهرو‌های بهارستان و اتاق‌های فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مجلس، محل رفت و آمد ۱۷ وزیر پیشنهادی  دولت دوازدهم است؛ افرادی که از روز سه‌شنبه (۲۴ مرداد) روند بررسی صلاحیت و رای اعتماد به آن‌ها جهت احراز پست وزارت آغاز خواهد شد.

اما به موازات تلاش وزرای پیشنهادی برای اقناع نمایندگان ملت، رئیس جمهور در حال چیدن سایر افراد کابینه است؛ افرادی در مقام معاونت ریاست جمهوری که انتصاب آنها نیازی به تایید نمایندگان ملت ندارد و در زمره مسئولیت‌هایی هستند که به موجب قانون اساسی در حیطه وظایف و اختیارات شخص رئیس جمهور است.

جهانگیری همچنان معاون اول
روحانی روز سه شنبه 17 مرداد در حکمی اسحاق جهانگیری را به عنوان معاول اول رییس جمهور در دولت دوازدهم منصوب کرد. جهانگیری در دولت یازدهم نیز عهده‌دار همین سمت بود؛ وی پیشتر استاندار اصفهان و متصدی وزارت صنایع و معادن بود.

سه حکم برای سه زن
روز چهارشنبه 18 مرداد، روحانی طی احکام جداگانه‌ای سه زن را به عنوان معاونان خود منصوب کرد. رئیس جمهور طی حکمی که برای معصومه ابتکار صادر کرد وی را به سمت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری منصوب کرد؛ بدین ترتیب ابتکار جانشین مولاوردی شد؛ ابتکار در دولت یازدهم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بود. روحانی همچنین در همان روز چهارشنبه طی حکمی لعیا جنیدی را به سمت معاون حقوقی رئیس جمهور منصوب کرد. شهیندخت مولاوردی نیز با حکم حسن روحانی به سمت معاونت حقوق شهروندی رئیس جمهور منصوب شد.

صالحی ماند
رئیس دولت دوازدهم روز پنجشنبه 19 مرداد، بر اساس اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی علی اکبر صالحی را بعنوان «معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی» منصوب کرد. صالحی در دولت یازدهم نیز عهده دار همین سمت بود؛ وی در دو سال پایانی دولت دهم رئیس دستگاه دیپلماسی کشور بود.

وزیر پیشین متکفل امور محیط زیست
روحانی روز یکشنبه 22 مرداد، در حکمی عیسی کلانتری را به عنوان معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب کرد. کلانتری در دولت یازدهم دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه بود و سابقه تصدی وزارت جهاد و کشاورزی را نیز در دوران سازندگی در کارنامه دارد.

انتصاب سازمان گردشگری
رییس‌ جمهور روز یکشنبه 22 مرداد در حکم دیگری علی‌اصغر مونسان را به عنوان «معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» منصوب کرد. مونسان در دولت یازدهم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بود.





منبع : میزان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار