طبق آمار در 4 ماهه نخست امسال 434 هزار خودرو تولید و حدود 26 هزار دستگاه خودرو وارد کشور شد که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش محسوسی داشته است.
کد خبر: ۴۷۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷ 06 August 2017
به گزارش تابناک : در چهار ماهه منتهی به پایان تیر ماه امسال 434 هزار و 295 دستگاه انواع خودرو توسط خودرو سازان داخلی تولید شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 17.6 درصد افزایش یافته است که متاسفانه همچنان درجه کیفی و استاندارد خودروسازی در کشور پایین است.

بنا به گزارش وزارت صنعت در این مدت 410 هزار و 673 دستگاه خودروی سواری تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه خود در سال 95 رشد 20.9 درصدی را نشان می دهد.

همچنین در چهار ماهه نخست امسال 19 هزارو 284 دستگاه وانت ، 3 هزارو 304 دستگاه کامیون، 482 دستگاه اتوبوس، 291 دستگاه مینی بوس و « ون » به تعداد 261 دستگاه تولید شده است.

گفتنی است درتیر ماه امسال نیز 127 هزارو 709 دستگاه انواع خودرو و 120 هزارو 212 دستگاه خودروی سواری، 6 هزارو 359 دستگاه وانت، 840 دستگاه کامیون ،166 دستگاه اتوبوس، 51 دستگاه ون و 81 دستگاه مینی بوس تولید شده است.

واردات یک میلیارد و 140 میلیون دلاری خودرو
این در حالی است که طبق آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در چهار ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۶ هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شده است.

برپایه این آمار، ارزش کل خودرو و قطعات وارد شده به ایران از کشورهای مختلف در این مدت رقمی برابر یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون دلار بوده است که چیزی در حدود ۳۷۰۰ میلیارد تومان است.

واردات خودرو به ایران در حالی انجام شده است که تعداد خودروهای سواری وارد شده به ایران از کشور چین، تنها ۱۲۵ دستگاه به ارزش حدود ۸۰۰ هزار دلار است.

همچنین در این مدت تعداد ۱۳۴۳ دستگاه خودروی سواری به ارزش ۷۴ میلیون و ۴۷۹ هزار دلار نیز از کشور آلمان به ایران آمده است.

از دیگر شرکای تجاری ایران، فرانسه نیزدر بازار خودرو در مدت چهار ماهه نخست سال جاری ۳۵۵ دستگاه خودروی سواری به ارزش پنج میلیون دلار به ایران صادر کرده است.

طبق این گزارش، از دیگر کشورهای مهم صادرکننده خودرو به ایران می‌توان به جمهوری کره اشاره کرد که میزان صادرات خودروی این کشور به ایران در این مدت ۶۷۵ دستگاه خودروی سواری به ارزش ۱۷ میلیون و ۶۰۱ هزار دلار بوده است.

گفتنی است ژاپن نیز در همین زمان موفق به صادرات ۱۲۴ دستگاه خودروی سواری به ارزش چهار میلیون و ۷۱۸ هزار دلار به ایران شده است.





منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار