حسین ابراهیمی، نوجوان خاتمی در مسابقات ملی مهارت، رشته فناوری اطلاعات و راهکارهای نرم افزاری برای تجارت، مقام اول استان را کسب و به مسابقات کشوری راه یافت.
کد خبر: ۴۷۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 06 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان خاتم گفت: این مسابقات هر ساله در سه مرحله شهرستانی و استانی و کشوری برگزار میشود که سالجاری نیز همزمان با سراسر کشور 14 نفر در این مسابقات شرکت کردند که 6 نفر به مرحله استانی راه یافتند.
احمد پورابراهیمیان افزود: حسین ابراهیمی با نمره 87.75 توانست رقبای خود را در مرحله استانی پشت سر بگذارد و به مرحله کشوری راه یابد که امید داریم در این مرحله نیز بتواند موفقیت هایی را کسب نماید.
وی اظهار کرد: مسابقات کشوری ملی مهارت در سطح کشوری در آذر ماه سالجاری برگزار می شود که امید داریم تا ابراهیمی نیز بتواند با آموزش های لازمه و همچنین همیاری مسئولان استانی این مرحله را طی کند.
در حال حاضر در سطح شهرستان پنج آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای با مجوز رسمی از سازمان آموزش و فنی و حرفه ای کشور فعالیت دارند و در سال گذشته به 106 کارآموز آموزش داده شده است.
در سه ماه نخست سال جاری نیز تعداد 63 نفر به میزان دو هزار و 820 نفرساعت آموزش دریافت از فنی و حرفه ای دریافت کرده اند.
مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7534/ خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار
irnayazdd@
***
فرماندار مهریز گفت: بزرگداشت مقام شهدا و تجلیل از ایثارگران وظیفه ای بزرگ محسوب می شود و باید همه مردم مسئولان همکاری کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید محمد رستگاری در جلسه مشورتی برگزاری مراسم های شهدای مهریز افزود: عزت و اقتدار ایران اسلامی در جهان مدیون جانفشانی شهیدان است و بزرگداشت آنها باید همواره انجام گیرد.
وی با قدردانی از فعالیت های انجام گرفته در سال های گذشته افزود: مراسم های شهدا باید گسترده و باشکوه ، با حضور آحاد مردم و جوانان و همراه با ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت باشد.
فرماندار مهریز اظهار داشت: آرامش و امنیت کنونی کشور ما حاصل فداکاری رزمندگان جانبرکف اسلام و ایثار شهیدان والامقامی است که از تمام هستی خود برای اسلام و دین گذشته اند.
رستگاری افزود: مسئولان اجرایی مهریز در کنار نیروهای مردمی از هر کمکی برای برنامه های فرهنگی و ارزشی در حوزه ایثار و شهادت در شهر دریغ نمی کنند و با جدیت در عرصه حضور دارند.
در این جلسه امام جمعه مهریز از فعالیت های انجام گرفته در موضوع شهادت و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در این شهرستان قدردانی کرد و بر تداوم امور فرهنگی تاکید نمود.
مقرر شد تا در خصوص نصب عکس های 313 شهید دفاع مقدس شهرستان مهریز با همکاری مردم و مسئولان اقدام های لازم انجام گیرد تا فرهنگ شهادت ترویج شود.
شهرستان مهریز 313 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
مرکز مهریز در 30 کیلومتری شهر یزد قرار دارد.
7536/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار
***
مسئول کمیته مسابقات هیات فوتبال استان یزد گفت: محمد حسین دهقان مهاجم یزدی فصل گذشته تیم فولاد یزد (وحدت) با قراردادی یکساله به اکسین البرز در لیگ آزادگان پیوست.
علیرضا میرجلیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در هفته های اخیر امیر حسین نادم و نعمت الله بخشی پور با جدا شدن از فولاد یزد به تیم های لیگ دسته اول فوتبال قهرمانی باشگاه های کشور پیوسته اند.
وی ادامه داد: بر اساس مقررات فدراسیون فوتبال ، بازیکنانی که تمایل به جدایی از تیم خود را دارند باید بعد از کسب رضایت از مسئولان تیم خود با حضور در هیات فوتبال بصورت رسمی جدا شوند.
تیم فوتبال وحدت یزد (فولاد) در فصل گذشته لیگ آزادگان با کسب 30 امتیاز در مکان هفدهم جدول 18 تیمی این لیگ قرار گرفت و به لیگ دسته دوم کشور سقوط کرد.
به رغم اینکه تا شروع مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه های کشور در فصل 96/97 فرصت زیادی باقی نمانده ، هنوز هیچ تصمیمی در خصوص حضور تیم وحدت یزد در مسابقات نگرفته نشده و وضعیت آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.
طی پنج سال گذشته دو تیم استان یزد با کسب نتایج ضعیف از لیگ یک به لیگ دسته دوم و سوم سقوط کرده اند.
7536/ 6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
irnayazdd@
***
رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ابرکوه با بیان اینکه محیط کار مکانی مناسب برای اجرای فعالیت های پیشگیرانه است گفت: رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ابرکوه نیروهای انسانی وکارگران به عنوان سرمایه های ارزشمند و مهم ترین رکن تولید و توسعه هستند .
به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر زارع روز شنبه در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت اعتیاد، ویژه کارگران که با همکاری بسیج کارگری و اداره بهزیستی ابرکوه ، در محل ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه برگزارشد اظهار داشت: اگر این سرمایه های عظیم آسیب بینند نمی توان انتظار تحقق اقتصادی پویا و فعال را در جامعه داشت.
وی با بیان اینکه این کارگاه آموزشی با هدف آشنایی کارگران با عوامل پیشگیری از آسیب های اجتماعی، نقش خانواده در آموزش فرزندان و پیشگیری از اعتیاد و همچنین دلایل شیوع بیماری اعتیاد در محیط کار برگزار شد افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی، گام مناسبی برای سالم سازی محیط کار و واکسینه کردن کارگران در مقابل آسیب های اجتماعی و اعتیاد است .
این مسئول همچنین از آمادگی پذیرش کارگران در دو مجموعه فرهنگی ورزشی و رفاهی کارگران شهرستان ابرکوه خبر داد و گفت: این مجموعه فرهنگی ورزشی بصورت فعال دراختیاران کارگران است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه نیز با اشاره به نقش کارگران در رونق بخشیدن به اقتصاد جامعه گفت : از دیدگاه پیامبر اکرم (ص) و ایمه دین کارگران از جایگاه والای برخوردار هستند.
سرهنگ علی فاتحی با بیان اینکه امام خمینی (ره) یکی از علل پیروزی انقلاب را توجه به قشر زحمتکش و مستضعف جامعه به ویژه طبقه کارگر می دانستند تصریح کرد: هدف مجموعه بسیج کارگری را توجه به معنویات و نشر و ترویج روحیه بسیجی در جامعه کارگری است.
مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی ابرکوه هم در این کارگاه آموزشی گفت: آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد در محیط کار به عنوان یکی از محیط های اصلی حضور افراد، یک مساله بسیار نگران کننده است.
دکتر قاسم موحدی با بیان اینکه مصرف و سوء مصرف مواد در محیط کار بر عملکرد پرسنل و تولید اثر معکوسی دارد اظهار داشت : ارتقای سلامت روانی اجتماعی باعث تغییرات مثتبی در محیط کار می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه افراد بیش از60 درصد ساعات بیداری خود را در محیط کار می گذرانند بنابراین محیط های کار از نظر تاثیر بر سلامتی کارکنان به عنوان زمینه ای برای ارتقای سلامت بسیار حائز اهمیت است .
این کارشناس خاطر نشان کرد : محیط های کار مجموعه ای از افراد جوان تا میانسال را گرد هم آورده است که در اعمال و اجرای سیاست های اقتصادی ، اجتماعی ، امنیتی و بهداشتی جامعه مؤثرند.
این مسئول با بیان اینکه مسلماً سلامتی و نشاط این گروه ضامن سلامت رفاه اقتصادی و امنیت جامعه خواهد بود افزود: میزان مصرف جاری مواد میان افرادی که شاغل نیستند بیشتر است .
موحدی ادامه داد: از جمله این ویژگی ها می توان به استرس شغلی ، دسترسی آسان به مواد در محیط کار ، اجبار بر دور بودن طولانی مدت از خانواده و هنجارهای محیط کار اشاره کرد .
این مسئول اضافه کرد: سازمان جهانی کار ، محیط های کاری را کانال مهمی برای فعالیت های پیشگیرانه و اصلاحی می داند ، چرا که بطور بالقوه دسترسی به شاغلین زیادی که خود یا اعضاء خانواده شان مشکلات مصرف مواد دارند را میسر می سازد و بنا بر این محیط کار را می توان جزئی حیاتی از برنامه های جامعه به منظور تغییر دادن نگرش نسبت به مصرف مواد دانست .
مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی ابرکوه یادآورشد: وقتی میزان آگاهی کارمندان نسبت به پیامدهای مصرف مواد ، به موازات نگرش پیشگیرانه و مسؤولیت پذیری افزایش یابد ، کاهش مصرف مواد در محیط کار و جامعه به وقوع می پیوندد .
وی ادامه داد: برنامه های ارتقاء سلامت در محیط کار با افزایش آگاهی ، آموزش و فعالیت های مهارت آموزی و ایجاد تغییرات محیطی و رفتاری موجب افزایش سطح سلامتی و بهبودی کارکنان و خانواده های آنها می شود .
موحدی تاکید کرد: ثابت شده است که اینگونه برنامه ها منجر به بازگشت سرمایه می شود و کارفرمایان تمایل فزاینده ای برای برنامه های ارتقا دهنده سبک زندگی نشان می دهند چرا که اطلاعات آنها در مورد ارتباط بین سلامت کارکنان و تولید افزایش یافته است .
وی افزود: هزینه هایی که کارفرمایان در این مورد می کنند با کاهش سوانح حین کار ، افزایش مراقبت ها ، کاهش جابجایی ها و افزایش روحیه جبران می شود.
این شهر با 51 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار