مشاورعالی سازمان سنجش از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال 96 به صورت کارنامه از ساعت 18 روز یکشنبه 15 مرداد ماه بر روی سایت این سازمان به آدرس: www.sanjesh.org خبر داد.
کد خبر: ۴۷۲۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 05 August 2017
به گزارش تابناک : حسین توکلی روز شنبه با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی (دفترچه شماره 2) هر یک از گروه های آزمایشی چهارشنبه گذشته 11 مرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار ‌گرفت ، افزود: کلیه داوطلبان تا روز 12 مرداد ماه (پنجشنبه) مهلت داشتند که با مراجعه به این سایت دفترچه راهنمای مذکور را مشاهده و دریافت کنند.
وی گفت: آن دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته هر یک از گروه های آزمایشی که به هرنحوی نتوانستند طی این دو روز (12 و 11 مردادماه ) از طریق اینترنت به سایت سازمان مراجعه و دفترچه شماره 2 را مشاهده و تهیه کنند ، از ساعت هشت صبح روز دوشنبه 16 مرداد ماه دفترچه راهنمای مذکور علاوه بر اینکه از طریق سایت این سازمان قابل مشاهده است داوطلبان می توانند از طریق باجه های روزنامه فروشی سراسر کشور این جزوه را تهیه کنند. 
مشاورعالی سازمان سنجش افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در سراسر کشور با مراجعه به روزنامه فروشی محل اقامت خود و با پرداخت مبلغ 10 هزار ریال بابت هر دفترچه به عنوان کارمزد توزیع دفترچه راهنمای انتخاب رشته ، نسبت به دریافت آن اقدام کنند. 
توکلی تاکید کرد: دفترچه شماره 2 سازمان سنجش ویژه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون سراسری سال 96 رایگان می باشد و بجز هزینه‌ای که برای کارمزد توزیع ، تعیین شده ، داوطلبان هزینه‌ای دیگری نباید پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه هر یک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی اعم از علوم ریاضی و فنی ، علوم تجربی ، علوم انسانی ، هنر و یا زبانهای خارجی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، ‌باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی ذیربط را دریافت کنند ، اظهار کرد: تمامی داوطلبان پس از مطالعه دفترچه راهنما ، باید کد رشته های تحصیلی مورد علاقه خود را مشخص و از روز پنجشنبه 19 مرداد ماه تا روز دوشنبه 23 مرداد ماه با مراجعه به سایت سازمان نسبت به ثبت کد رشته های خود به ترتیب اولویت در فرم انتخاب رشته اینترنتی آنرا درج کنند.
آزمون سراسری سال 1396 در تمامی گروههای آزمایشی طی روزهای 15 و 16 تیرماه و با حضور تعداد ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب شامل ۵۴۸ هزار و ۴۳۴ نفر داوطلب زن معادل ۵۸.۹۶ درصد و ۳۸۱ هزار و ۷۷۴ نفر داوطلب مرد معادل ۴۱.۰۴ درصد مرد و در ۳۷۲ شهرستان و ۴۷۸ حوزه امتحانی کشور و همچنین ۲۷ حوزه در ۲۳ کشور دنیا ، برگزار شد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار