به گزارش تابناک تبریز، منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به پروژه گران قیمت متروی تبریز، گفت: معتقدم با پیشرفت تکنولوژی و فضاهای سه بعدی، دیگر 10 سال بعد نیازی به مترو نخواهد بود
کد خبر: ۴۷۱۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳ 02 August 2017
به گزارش تابناک تبریز، منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به پروژه گران قیمت متروی تبریز، گفت: معتقدم با پیشرفت تکنولوژی و فضاهای سه بعدی، دیگر 10 سال بعد نیازی به مترو نخواهد بود و افراد بدون حمل و نقل فیزیکی می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و مردم برای آرامش و زیبایی شهر و حفظ محیط زیست از دوچرخه استفاده خواهند کرد.
 
 
این نگاه خوش بینانه اعضای این عضور شورای شهر در حالی در مصاحبه با ایسنای تبریز مطرح شده است که با واقعیت های میدانی چندان ساگازی ندارد. چرا که تجربه کشورهای بسیار پیشرفته نیز حکایت از آن دارد که با وجود در هم تنیدگی زمان و مکان بواسطه توسعه تکنولوژی های ارتباطی ، هنوز نیاز به ارتباطات فیزیکی جز نخستین نیازهای اجتماعی انسان های مدرن محسوب می گردد.
 
وی هم چنین در این مصاحبه در خصوص در آمدهای تبریز اظهارداشته است : متاسفانه تنها 5 تا 15 درصد از درآمدهای شهرداری، درآمدهای پایدار هستند که نشان دهنده این است که هر سال به نقطه صفر می‌رسیم و در یک باتلاق غرق می‌شویم  . شهرداری تبریز با حجم زیاد کارکنان خود، سنگین شده‌ است و جنب و جوشی در آن وجود ندارد و از طرفی برای تغییر سیستم با مشکلاتی همچون مقاومت کارمندان در مقابل تغییر عادت‌ها، عدم علاقه به تغییر و گاهی سوء استفاده از این وضعیت، مواجه هستیم .
 
 
به دلیل عدم اعتماد مردم، پروژه‌های اجتماعی و فرهنگی دیر جواب می‌دهند و اثر بخشی لازم را ندارند و مردم گاهی خود به عنوان یک ترمز در مقابل تصمیم‌گیری دستگاه‌های دولتی عمل می‌کنند . وی با اشاره به اینکه بهتر است تبریز برای خود شعری داشته باشد، گفت: از طریق شعر می‌توان مسائل و مشکلات را به طور ظریف به مخاطب نشان داد و با تزریق هنر از طریق شعر، مردم را نسبت به آن آگاه کرد و هم‌چنین مسابقه شعر در خصوص فضای سبز نیز در تبریز برگزار خواهیم کرد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار