به منظور پیشگیری از ضرر و زیان تولید کنندگان داخلی باید از صدور مواد خام و اولیه ممانعت شود و در راستای رونق بازار فولاد دولت باید با ساخت دو میلیون واحد مسکونی جزو دستور کار قرار بگیرد.
کد خبر: ۴۶۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸ 29 July 2017
به گزارش تابناک : بازار فولاد در حالی طی یک سال گذشته نتوانست از رکود خارج شود که رکود مسکن و توقف طرح‌های عمرانی به اضافه رکود صنعتی باعث شدند این بازار در سال جاری همچنان متوقف بماند.

در همین رابطه حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت و گو با اکو تیتر؛ با اشاره به تداوم رکود در بازار فولاد کشور در سال جاری اظهار داشت: به دلیل عدم اجرای سیاست های خروج از رکود طی سال جاری همچنان با رکود در بازار فولاد کشور مواجه هستیم. 

وی، با اشاره به ایجاد بازار رقابتی فولاد در داخل و خارج از کشور تصریح کرد: در حال حاضر فولاد سازان کشور تمایل به صادرات محصولات تولیدی خود دارند اما در شرایط کنونی تامین نیاز داخل را باید در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس، با بیان که با تاکید بر لزوم ممنوعیت صادرات مواد خام فولادی تصریح کرد: با وجود اینکه بازار فولاد ایران قابلیت در بازارهای جهانی را دارد اما در شرایط کنونی به منظور پیشگیری از ضرر و زیان تولید کنندگان داخلی باید از صدور مواد خام و اولیه ممانعت شود. 

عضو کمیسیون صنایع مجلس، در ادامه با تاکید بر لزوم اجرای سیاست های ضد رکودی از سوی دولت تصریح کرد: در حال حاضر صنعت ساختمان جزو صنایعی به شمار می رود که در رونق و یا رکود صنعت فولاد تاثیر مستقیمی دارد. بنابراین برای خروج از رکود بازار فولاد دولت باید در مرحله نخست سیاستهای ضد رکودی را در بخش مسکن اعمال کند. 

گرمابی، ادامه داد: با توجه به این که اعمال سیاست های ضد رکودی در صنعت ساختمان و به تبع آن فولاد تاثیر تورم زایی دارد از این رو دولت باید تلاش کند تا ضمن رونق این بازار اثرات تورمی حاصل از رونق را مهار کند. 

عضو کمیسیون صنایع مجلس، تعداد واحدهای خالی استان تهران را در حال حاضر 300 هزار واحد مسکونی اعلام کرد و افزود: در حال حاضر این تعداد واحد مسکونی جزو واحدهای بزرگی به شمار می روند که از توان خرید طبقه متوسط و پایین جامعه خارج هستند.

وی در ادامه تعداد واحدهای مورد نیاز طبقه متوسط را دو میلیون واحد مسکونی اعلام کرد و افزود: به منظور رونق بازار فولاد دولت باید با ساخت دو میلیون واحد مسکونی مورد نیاز اقشار متوسط ضمن رونق بازار مسکن زمینه های رونق بازار فولاد را در کشور نیز فراهم کند.
 
گرمابی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رکود و تعطیلی معادن کشور نیز تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل عدم تمایل سرمایه گذاران خارجی برای همکاری در بخش معدن شاهد تعطیلی معادن در سالهای اخیر بودیم از این رو به منظور رونق این صنعت مهم و تاثیر گذار در اقتصاد دولت باید موانع جذب سرمایه گذاری خارجی را در بازار حذف کند. 





منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار