دبیر کنگره هشتمین همایش سراسری غدد و متابولیسم کودکان با اشاره به اینکه باید اختلال رشد در کودکان را تشخیص، ارجاع و درمان کرد گفت: چاقی سبب بروز اختلالات رشد در کودکان می شود.
کد خبر: ۴۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 11 June 2015
به گزارش دولت بهار به نقل از مهر، دانیل زمانفر بعد ازظهر چهارشنبه در هشتمین همایش سراسری غدد و متابولیسم کودکان در مجتمع پیامبر اعظم ساری با بیان اینکه کمترین شیب رشد در کودکان وجود دارد اظهار داشت: این شیب رشد در دختران کمتر از پسران وجود دارد.

وی با اعلام اینکه پتانسیل رشد یک پتانسیل تعریف شده است، افزود: وزن انسان را می توان در همه طول عمر تغییر اما قد یک زمان تعریف شده دارد.

عضو دانشگاه علوم پزشکی مازندران، فاکتورهای رشد در کودکان را عوامل هورمونی، ژنتیکی و محیطی عنوان و اذعان داشت: هورمون رشد تنظیم کننده متابولیسم بدن و رشد است که کمبود هورمون رشد موجب اتفاقات مختلف می شود.

زمانفر با بیان اینکه خانواده ها باید برای بررسی وضعیت رشد کودک در مدت شش ماه به کلینیک، مراکز بهداشت و مطب ها مراجعه کنند، تصریح کرد: وضعیت رشد کودک بازتاب خوبی از سلامتی کودک دارد.

وی با اشاره به اینکه اختلالات رشد در برخی کودکان وجود دارد، گفت: باید وضعیت رشد و اختلالات رشد در کودکان شناسایی و مورد بررسی قرار گیرد زیرا کمبود هورمون رشد موجب کاهش قدرت بدنی، افزایش چربی بدن، فشار خون، چاقی و فربه ای کودک می شود.

دبیر کنگره هشتمین همایش غدد و متابولیسم کودکان تعداد پزشکان و فوق تخصص عضو این انجمن غدد کودکان را ۸۰ نفر اعلام و اظهارداشت: هدف از برگزاری این همایش رفع مشکلات در حیطه غدد و متابولیسم و افزایش اطلاعات مورد نیاز پزشکان عمومی و متخصصین رشته های مرتبط با آن عنوان کرد.

زمانفر مشکلات اختلالات رشد و بلوغ را چاقی، کم وزنی، کوتاهی قد، اختلالات هورمونی و مادر زادی عنوان کرد و با بیان اینکه رشد، بلوغ و متاسفانه دیابت در کودکان یک عامل ژنیتیکی و محیطی است، افزود: دیابت نوع یک متاسفانه در کودکان با آغاز چاقی ۳۰۰ گرم افزایش می یابد.

زمانفر با اشاره به اینکه دیابت نوع یک در کودکان از شش ماهگی و دیابت نوزادی یا تک ژنی قبل از تولد است، افزود: دیابت نوع دو قابل پیشگیری که فعالیت و تغذیه مناسب و مصرف سبزیجات است و کنترل رشد کودکان باید از مهدکودک و پیش دبستانی مورد آموزش قرار گیرد.

زمانفر با بیان اینکه چاقی در آینده بوسیله نوع تغذیه در دوران شیرخوارگی تعیین می شود، گفت: رژیم دوران شیرخوارگی مناسب موجب کاهش اختلالات در آینده می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار