نخستین جشنواره تئاتر طنز مازندران 'دیالوگ' با اجرای شش تئاتر در موضوعات طنز در ساری آغاز شد .
کد خبر: ۴۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 10 June 2015
دبیر برگزاری این جشنواره روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : برپایی این جشنواره سراسری ، سابقه ای در کشور ندارد و اجرای آن به نام مازندران ثبت می شود که این رویداد فرهنگی می تواند اعتبار استان در جامعه فرهنگ و هنر و به ویژه تئاتر را افزایش دهد .

افشین رشیدی اظهار کرد : پس از انتشار فراخوان 25 اثر نمایشی از شهرهای مختلف استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در نهایت پس از بازبینی و بررسی آثار، پنج اثر در بخش صحنه ای و یک اثر در بخش خیابانی برای اجرا در بخش نهایی پذیرفته شد.

وی بیان کرد : کمدی یکی از حساس ترین ژانرهای تئاتر است که در چند سال اخیر به دلیل برخی بی توجهی ها در جامعه ما انشعابات غیرحرفه ای و نامناسبی از آن خارج شد و در تلاش هستیم تا این جشنواره را به محلی برای اجرا و رقابت نمایش های کمدی دو نفره با موازین حرفه ای کمدی تبدیل کنیم.

دبیر برگزاری نخستین جشنواره تئاتر طنز افزود : روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هر روز سه اجرای صحنه ای در سالن زنده یاد سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران روی صحنه خواهد رفت.

رشیدی ادامه داد : با هدف حضور بیشتر شهروندان در سالن ها و حمایت از هنر تئاتر ، تماشای این نمایش ها برای علاقمندان به تئاتر رایگان است .

وی گفت : در مراسم اختتامیه این جشنواره که روز جمعه برگزار می شود از یک عمر تلاش و فعالیت فاخر هنری استاد اکبر عبدی در حضور مسوولان استانی و کشور تجلیل می شود .

دبیر برگزاری نخستین جشنواره تئاتر طنز بیان کرد : همچنین ایلیا منفرد از خوانندگان بنام و هنرمند نسل اول موسیقی پاپ پس از انقلاب، محمدرضا وطن دوست کارگردان مازندرانی و آتش تقی پور و شهره لرستانی بازیگران تئاتر و سینمای کشور از هنرمندان مهمان مراسم اختتامیه هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار