معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به برپایی جشنواره فیلم تبریز گفت: آذربایجان و تبریز از گذشته های دور همواره قطب فرهنگی بوده که امروز وظیفه ما ایجاد بسترها و زمینه های لازم برای بسط و توسعه هر چه بیشتر اقدامات فرهنگی در این خطه است.
کد خبر: ۴۵۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵ 10 July 2017
 سعید شبستری صبح امروز  در جلسه مشترک با هیات اجرایی نخستین جشنواره فیلم تبریز اظهار داشت: اقدامات فرهنگی باید با هدف انگیزه بخشی به جوانان در حوزه های فرهنگی و هنری برپا شود به گونه ای که شایسته آذربایجان و تبریز نیز باشد.

شبستری با اشاره به  اینکه امروز عرصه های فیلم و سینما در دنیا تحت تاثیر قرار گرقته است، افزود: با وجود فراگیر شدن شبکه مجازی، هم اکنون دوباره مردم به سمت سینما روی آورده اند و متوجه شده اند هیچ چیزی نمی تواند جای فیلم و سینما را پر کند.

وی ادامه داد: سینما و هنر زبانی فراگیر است که ما می توانیم بسیاری از مسائل را با زبان هنر برای مردم بگوییم که تاثیر آن طولانی مدت است. این زبان می تواند به مرور آثار فرهنگی و رویه ها و عادات فرهنگی جامعه را تغییر دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه نقش هنرمندان در این بخش بسیار مهم است، گفت: ما در آذربایجان سبک های مختلف و مهمی در موسیقی، خوشنویسی، نقاشی و...  داشتیم که شاید الان مطرح نمی شوند. از طرفی این دیار موطن هنرمندان سینما و تئاتر بود که الان فراموش شده اند و کسانی دیگر دنباله رو آنها نیستند.

شبستری افزود : امیدواریم با برپایی چنین برنامه ها و جشنواره های فرهنگی و ارج دادن به افراد و هنرمندان، بتوانیم انگیزه جدیدی برای جوانان ایجاد کنیم که وارد این عرصه ها شده و جای بزرگان هنرمند گذشته را پر کنند.

وی با اشاره به برپایی این جشنواره توسط انجمن سینماگران آذربایجان شرقی، گفت: برگزاری جشنواره فیلم تبریز توسط انجمن های مستقل را اتفاقی تاثیرگذار است چرا که نهادهای دولتی تنها می توانند وظیفه تسهیل کننده در این بین ایفا کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: به اعتقاد من کار دولت سیاست گذاری و نظارت است و کار را باید به خود مردم واگذار کرد. از همین نهادها و انحمن ها که از جنس خود مردم هستند. کار را با کیفیت بهتر و هزینه های کمتر انجام دهند. مثلا اگر بنا باشد همین جشنواره فیلم تبریز را دولت اجرا کند، هزینه های آن چند برابر بیشتر و اثرگذاری آن نیز بسیار کمتر خواهد بود.

شبستری تاکید کرد: مردم نیازهای مردم را بهتر از ما می دانند؛ ما نهاد نظارتی و حاکمیتی هستیم که تنها می توانیم تسهیل کننده باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برپایی این جشنواره را اتفاقی خجسته در آستانه تبریز 2018 دانسته و گفت: تبریز 2018 فرصت خوبی است که حوزه های فرهنگی خود را به کشورهای اسلامی معرفی کنیم که اگر برنامه ریزی خوب و عملیاتی داشته باشیم این موضوع امکان پذیر است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار