نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: رعایت نشدن اصول استاندارد در تولید کالاها می‌تواند به امنیت یک مملکت و جامعه آسیب بزند.
کد خبر: ۴۵۱۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴ 02 July 2017
حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم  صبح امروز در دیدار مدیران و کارکنان اداره کل استاندارد آذربایجان‌شرقی با وی، با تاکید بر رعایت اصول مربوط به استاندارد از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی اظهار کرد: مدیران واحدهای تولیدی باید خود را ملزم به رعایت امور مربوط به استاندارد کنند و برای تولید کالاهای باکیفیت گام بردارند.

امام جمعه تبریز با اشاره به رسالت مهم اداره کل استاندارد در حفظ سلامت افراد جامعه، یادآور شد: مسؤولان و کارکنان استاندارد نیز نباید در انجام وظایف محوله کوتاهی کنند زیرا که این امر ظلم به جامعه است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، تبیین وظایف و خدمات استاندارد در بین مردم را ضروری دانست و ادامه داد: روابط عمومی اداره کل استاندارد استان نقش بسزایی در این زمینه داشته و باید با هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی نسبت به ارتقاء آگاهی مردم اقدام کند.

وی با اشاره به الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب در جامعه، گفت: تقویت و رونق تولید ملی، ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی، گسترش فرهنگ مصرف تولید داخلی و استفاده نکردن از تولیدات خارجی، کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت و مردمی کردن اقتصاد از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل، گفت: کنترل تولیدات ملی از طریق نمونه‌برداری از محصولات واحدهای تولیدی، کنترل بازار و نظارت بر کالاهای مشمول استاندارد از جمله وظایف این اداره کل است.

ساسان فرشی‌حق رو، افزود: این اداره کل در 4 سال اخیر براساس ارزیابی در جشنواره شهید رجایی، 2 بار رتبه دومی، یک بار رتبه سومی و در آخرین ارزیابی نیز در سال گذشته رتبه برتر را در سطح ملی به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: این اداره کل در راستای اصل 44 قانون اساسی با آزمایشگاه‌های مختلف در سطح استان برای نظارت بر رعایت استانداردها از جمله در شهربازی‌ها و نصب کپسول‌های سی ان جی بر روی خودروها همکاری می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار