مدیرعامل شرکت ملی گاز:
مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه با مدیریت شبکه مازاد تولید گاز مشکلی ایجاد نمی‌کند گفت: چنانچه نتوانیم مازاد تولید گاز را صادر کنیم با تزریق به چاه‌های نفت، افزایش گازرسانی به پتروشیمی و نیروگاه‌ها، ارزش افزوده را افزایش می‌دهیم.
کد خبر: ۴۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 08 June 2015
به گزارش تابناک یزد، حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز در پاسخ به اینکه آیا با توجه به افزایش تولید گاز در فازهای پارس جنوبی و تحقق گازرسانی به کل کشور در سال 96، در صورت عدم توان صادرات، مازاد تولید به لوله‌ها خسارت وارد نمی‌کند؟، گفت: همزمان با افزایش تولید، پروژه‌های ذخیره‌سازی را نیز دنبال می‌کنیم. همچنین می‌توانیم مازاد تولید را به چاه‌های نفت تزریق کنیم تا سطح‌شان بالا آمده و برداشت نفت را افزایش دهیم.

وی افزود: علاوه بر مصارف یاد شده میزان مصرف صنایع انرژی‌بر و پتروشیمی نیز در حال افزایش است ضمن اینکه در حال حاضر قرارداد صادرات گاز به عراق نهایی شده که در سال 94، 7 میلیون متر مکعب، در سال 95، 25 میلیون مترمکعب و در سال 96 به 50 میلیون مترمکعب می‌رسد.

معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: طبق قانون، واردات از ترکمنستان نیز می‌تواند بالا و پایین شود لذا با مدیریت شبکه به هر میزان که افزایش تولید داشته باشیم مشکلی نداریم. یعنی می‌توان تزریق صادر و یا مصرف کنیم.

وی ادامه داد: البته بهترین راه این است که تبدیل به انرژی‌های دیگر شود تا توجیه اقتصادی داشته باشد. یعنی اگر تبدیل به فرآورده پتروشیمی که ارزش افزوده بالایی دارد ویا به نیروگاه‌هایی که راندمان و ارزش بهره‌وری بالایی دارد ارسال شود سودآور نیز خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار