در نشست علني شوراي شهر يزد مطرح شد؛
ريیس شورای اسلامی شهر یزد اظهار كرد: مشکلات بافت قديمي شهر جدی است و باید در بحث امنیت آن بازنگری اساسی انجام شود.
کد خبر: ۴۴۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳ 08 June 2015
به گزارش تابناک یزد،  حجت الاسلام "عباس زارع" در جلسه عني  اين شورا با اشاره به این که در محلات قدیمی بخصوص بافت تاریخی، گشت نیروی انتظامی لازم و ضروری است، گفت: محلات قدیم دارای روشنایی کافی نیست و مشکلات این ناحیه تاریخی جدی است که باید در بحث امنیت بافت قدیم بازنگری اساسی انجام شود.

وی یادآور شد: یکی دیگر از عمده مشکلات بافت قدیم، منازل متروکه‎‎ای است که در این ناحیه وجود دارد که می‎‎توان با ارائه وام کم بهره برای کسانی که تمايل به بازسازی این گونه منازل را دارند، مشکل منازل متروکه و به حال خود رها شده را برطرف کرد.

"محمدرضا عظیمی زاده" شهردار يزد نيز در اين نشست با ارائه گزارشي از سفر اخير خود به همراه "سيد محمدرضا سيدحسینی" معاون عمرانی استاندار و "محمد مهدي شرافت" مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان، اظهار كرد: اين سفر در رابطه با احیای بافت تاریخی يزد و ثبت جهانی آن صورت گرفت.

وي تصريح كرد: مهمترین برنامه‌ریزی که کشور فرانسه برای حفظ بافت تاریخی خود انجام داده بود، واگذاری کلیه کارهای حفظ و نگهداری بافت تاریخی به بخش خصوصی بود که این بخش کار نگهداری و مدیربت بحث گردشگری را برعهده داشت.

حجت الاسلام "حميدرضا مطهریان" سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در ادامه از شهردار خواست تا چند تا از مشاهدات خود را در فرانسه که در شهر یزد هم قابل اجراست، به صورت طرح به شورای اسلامی شهر ارائه دهد تا این گونه سفرها، دستاوردهای قابلیت اجرايي را داشته باشد.

در پایان این جلسه هم نامه‌های ارجاعی به شورا مورد بررسی قرار گرفت که مهمترین آن افزایش قیمت بلیط اتوبوس واحد بود که بعد از یک ساعت بحث به نتیجه‎‎ای نرسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار