مربی دروازه‌بانان تیم ملی ایران در خصوص صعود متوالی ایران به جام جهانی به تمجید از کی روش و گلرهای ایرانی پرداخت.
کد خبر: ۴۴۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ 14 June 2017
به گزارش تابناک : با صعود ایران به جام جهانی روسیه دن گاسپار سومین حضور خود را در این رقابت تجربه خواهد کرد. وی پیش از این در سال 2010 با هدایت درواز‌ه‌بانان پرتغال راهی آفریقای جنوبی شده بود.

این مربی آمریکایی که اکنون 6 سال است مربی دروازه‌بانان ایران را برعهده دارد در خصوص صعود متوالی تیم ملی اظهار داشت: مربیگری این تیم که دوباره به جام جهانی راه پیدا می‌کند فوق‌العاده است. در 6 سال اخیر، ما تاثیرات زیادی از متد و روش‌های خود را مشاهده کردیم. من این شانس را داشتم که تفاوت را در طول زمان ببینم، اتفاقی که شاید برای برخی مربی‌ها رخ نمی‌دهد.

وی در مصاحبه با فوتبال آمریکا ادامه داد: من در تهران زندگی کرده و طی زمان‌های مشخص به دیدن خانواده‌ام می‌روم. این یک فداکاری از جانب آنها به من بود تا با حمایتشان رویای خود را دنبال کنم. زندگی در تهران به من یک فرصت داده تا با فرهنگ فوق‌العاده ایرانی‌ها آشنا شوم و در کنار این مربی بزرگ زندگی کنم.

تیم ملی تنها تیمی در مقدماتی جام جهانی 2018 بوده که بدون گل خورده راهی این رقابت شده است. تیم ملی ایران با دروازه‌بانی «علیرضا بیرانوند» و «سوشا مکانی» در طول 8 بازی توانست کلین شیت کند. گاسپار در این خصوص تصریح کرد: گلرهای ایرانی توانایی‌های زیادی دارند. آنها همواره تشنه یادگیری بوده و شجاعانه خوب تلاش می‌کنند. به مانند بسیاری از گلرهای برتر جهان، پردازش تصمیم‌ها، توپگیری توپ‌های ارسالی و توزیع مناسب توپ از نقاطی بوده که باید بیشتر روی آن تمرکز داشته باشیم. از زمانی که این سمت را در دست گرفته‌ام چندین گلر با اعتماد به نفس زیاد فراتر از انتظار ظاهر شده‌اند. این اتفاق در گذشته اصلا رخ نمی‌داد. معتقدم که این نشانه خوبی بوده که سنگربانان ایرانی در حال پیشرفت و ترقی هستند.

وی در خصوص کارلوس کی‌روش نیز گفت: ما تیمی باانگیزه ساختیم که همه در آن مهم هستیم. ما در حقیقت با فلسفه « تیم بالاتر از خلاقیت فردی» بازی می‌کنیم. ما روی پیشرفت تمرکز داشته‌ و بیشتر از نتیجه به آن اهمیت دادیم. معتقدیم که نتیجه خوبی بدست خواهد آمد. کارلوس چیزهایی می‌بیند که هیچکس نخواهد دید. ما دستمزد ریزبینی و دقت به جزئیات را بدست آوردیم. 





منبع : فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار