معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان:
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: طرح فرهنگی «جشنواره فیلم کوتاه ازلام» با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در سطح استان اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۴۳۹۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 12 June 2017

حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، از اجرایی شدن جشنواره ازلام در استان سمنان خبر داد و ابراز کرد: این جشنواره در قالب کلیپ‌های تولیدی کوتاه ۱۵۰ ثانیه ‌ای و با موضوع توجه و تاکید ویژه بر اثرات سوء مصرف مشروبات الکلی به‌عنوان یک آسیب اصلی امروز که جامعه به خصوص جوانان را مورد تهدید قرار داده و خود به مثابه بستری برای آسیب‌ های اجتماعی دیگر محسوب می شود با حضور هنرمندان جوان دیار قومس برگزار می شود.

حسین روحانی نژاد

وی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را تا چهارم تیرماه سال‌جاری دانست و عنوان کرد: شرکت در این مسابقه برای عموم مخاطبان آزاد است و علاقمندان می توانند با موضوع سوء آثار مصرف الکل تولیدات خود را در قالب فیلم کوتاه به دبیرخانه این همایش واقع در ادارات تابعه تبلیغات اسلامی تحویل دهند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه مضرات مصرف الکل بر روح، جان و جسم در زمره محورهای اصلی این همایش است، گفت: تبیین حرمت و ابعاد مضرات روحی و روانی مصرف مشروبات الکلی، تبیین دقیق، هنرمندانه و خلاقانه آیات و روایات وارد شده در این مورد، موضوعات این جشنواره است که علاقمندان می توانند تولیدات هنری و مبتکرانه خود را در این موضوعات به صورت خلاقانه ارائه دهند.

روحانی نژاد هدف از برگزاری این جشنواره را آگاهی رسانی و ایجاد حساسیت در جامعه به‌ویژه نسل جوان در مواجهه با آسیب ‌های اجتماعی، کشف، جذب و پرورش استعدادها و برنامه‌ ریزی برای استمرار این گونه طرح‌ ها در موضوعات مختلف و با تنوع کارهای فرهنگی در رشته های مختلف دانست و بیان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش آسیب های اجتماعی، سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به برگزاری طرح «ازلام» با رویکرد آسیب‌های اجتماعی مصرف مشروبات الکلی در قالب فراخوان جشنواره تولیدات رسانه ای اقدام کرده که می تواند مورد استقبال خوب مردم به خصوص جوانان قرار گیرد.

وی افزود: هنر انقلابی یکی از راه های ترویج مبانی دینی است که بعضا می تواند به اندازه یک منبر یا یک کتاب، به مخاطبان درس ارائه کند لذا باید از ظرفیت هنر در راستای ترویج فرهنگ دینی بهره جست همانطور که امروز بر استفاده از این امر تاکید فراوانی می شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه از جمله آسیب های اجتماعی، توزیع و ورود مشروبات الکلی و یکی از سرفصل‌های جنگ نرم دشمنان علیه نظام اسلامی است که باید با هوشیاری در برابر آن ایستاد.

روحانی نژاد خاطرنشان کرد: امروز دشمنان جوانان ما را مورد هدف قرار داده اند و در این راه از هیچ ابزاری دریغ نمی ورزند لیکن باید به دنبال پادزهری برای این موضوع گشت که به نظر می رسد تولیدات فاخر فرهنگی یکی از مهمترین این پادزهرها باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان به طور ویژه جوانان را مورد تهدید قرار داده‌اند، گفت: آگاه سازی نسل جوان از مضرات جسمی و روحی آن می تواند در کاهش مصرف مشروبات الکلی موثر باشد همچنین باید در نظر داشت که نقش خانواده در مقابله با چنین پدیده هایی بی نظیر و بی بدیل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار