امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز گفت: حمله تروریستی تهران به خاطر عصبانیت دشمن از شکست در عراق و سوریه بوده و در اراده و آرمان مردم تاثیری نخواهد گذاشت.
کد خبر: ۴۳۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ 09 June 2017
 حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ٰه) این شهر، با خیرمقدم به حضور آیت الله حائری شیرازی در تبریز اظهار کرد: در این هفته شاهد دو اقدام تروریستی در تهران بودیم که این اقدام‌ها ناشی از ضعف و استیصال دشمنان نظام مقدس اسلامی در تحولات منطقه است.

وی با بیان اینکه نبرد با داعش در سوریه و عراق تسریع شده است، گفت: در آینده نزدیک شاهد نابودی این گروهک تروریستی در عراق و سوریه خواهیم بود.

عربستان با پشتیبانی از تروریست‌ها به‌دنبال جبران شکست‌های است

امام جمعه تبریز به ادامه مقاومت مردم یمن در برابر تجاوزات عربستان اشاره کرد و افزود: یمن با وجود مشکل شیوع بیماری وبا همچنان در برابر عربستان ایستاده و آنها را عصبانی کرده و عربستان با پشتیبانی از تروریست‌ها در یمن و تهران می‌خواهد شکست خود را جبران کند.

وی با تاکید به اینکه ملت ایران در طول ۳۸ سال گذشته که با بحران‌های متفاوت روبه‌رو بوده و اکنون آبدیده شده است، افزود: ملت ایران هیچ هراسی از آنها نداشته و با اتحاد و همدلی در کنار یکدیگر خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی  با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی بدانند ملت با همدلی ایستاده است و تا پای جان از مظلومین دفاع خواهد کرد، افزود: این ملت هیچگاه پشت همدیگر را خالی نمی‌کنند و به فکر همه مردم مسلمان و مظلومین خواهند بود.

وی به فرازهای اخیر از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص وحدت بین مسوولان در کشور اشاره کرد و گفت: از تمام مسوولان در هر رده توصیه می‌کنیم به ندای رهبرمان لبیک گفته و همه یک دل با هم باشند و از هر گلویی صداهای مختلف در نیاید.

امام جمعه تبریز به بخش دیگری از سخنان و تاکیدات مقام عظمای ولایت اشاره کرد و افزود: انقلابی‌گری از جمله توصیه‌های ایشان است و انقلابی‌گری یعنی دلسوزی برای انقلاب باشد و جبهه گرفتن برای خود در جهت منافع نباشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به دیدار ترامپ با سران عربستان گفت: با رقص شمشیر مانند دیوانه‌ها رقص می‌کنند ولی 41 میلیون رای ایران را مسخره می‌کنند و دم از حقوق بشر می‌زنند ولی خود ذره ای بویی از حقوق بشر نبرده‌اند.

وی ادامه داد: فرمایش دیگر مقام معظم رهبری تاکید فراوان به عدم تحریف سخنان امام خمینی(ره) است که همیشه باید روحیه بزرگ یادآور شود و سخنان ایشان در بین جامعه تبیین شود.

آل‌هاشم متذکر شد: نباید به امام به عنوان میراث فرهنگی نگاه شود و بدانیم شاید جسم امام خمینی (ره) با ما نباشد ولی راه و سخنان امام با ما است و توسط رهبر فرزانه و پشتیبانی مردم ادامه داشته و خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ترویج اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: در این راستا، ۲۹ خرداد را روز صنایع دستی نامگذاری کردند.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته محیط زیست افزود: خداوند در قرآن کریم اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی را ذکر کرده‌اند و حتی آیه‌ای در خصوص اهمیت آن در قرآن کریم وجود دارد.

خطیب جمعه تبریز تاکید کرد: اولین مایه حیات آب بوده و حیات را به ارزش و مراقبت از آن وا داشته است و سپس خاک مهم‌ترین منابع طبیعی عنوان شده، که سجده‌گاه انسان است.

وی افزود: هوا نیز از جمله منابع بزرگ است که از مضرات آلودگی هوا مسمومیت گیاهان، ایجاد بیماری‌های قلبی و تنفسی، عصبانیت، از بین رفتن جنگل‌ها و مراتع، از بین رفتن کودکان و سالمندان و غیره است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اینکه لباس تقوا انسان را به سوی خداوند سوق می‌دهد، افزود: انسانی که در سمت نماز و  روزه بوده از برکات لباس تقوا است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم به انسان‌های کریم، از لطف خود مژده داده است، گفت: ارزش و جایگاه افراد کریم به قدری زیاد است که خداوند می‌خواهد آنها تعلیم یابند و ادامه دهنده کرامت شوند.

وی خاطرنشان کرد: در آیات شریفه زیادی تاکید به دوست گرفتن افراد خیر و کریم است.

حجت الاسلام آل‌هاشم با تاکید به اینکه بهترین فرد کسی است که با کرامت خود در جامعه شناخته شود، گفت: باید در ذات افراد کرامت باشد تا بتواند فرد کریمی شود و مورد عنایت خداوند قرار گیرد.

وی با یادآوری اینکه ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) روز کرامت، اطعام نامگذاری شده است، افزود: از برادران و خواهران خیر که در جشن گلریزان شرکت کرده‌اند تشکر می‌کنم که دست به چنین اقدام خالص و زیبایی انجام داده‌اند./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار