رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان از اعزام بیش از ۱۰۰ نفر از روحانیون و مبلغان طرح هجرت و مستقر به مساجد شهری و روستایی این شهرستان در ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۴۳۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 29 May 2017
حجت الاسلام سید محمود حسینی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از رسالتهای سازمان تبلیغات که نهادی فرهنگی و زیر نظر مقام معظم رهبری است اعزام مبلغ در ماههای رمضان و محرم است که در این رابطه تفسیر قرآن، اقامه نمازهای واجب، پاسخ به سوالات شرعی مردم و ... از وظایف این مبلغان است.

وی انجام برنامه های جمع خوانی، جزء خوانی قرآن و فعالیتهای تفسیری را از دیگر فعالیتهای مبلغان دانست و افزود: علاوه بر اجرای این برنامه ها کارشناس قرآنی اعزامی از قم کار تفسیر قرآن را در راستای ترویح فهم و درک درست معانی قرانی انجام می دهد.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز تخصصی قرآن در دو سال گذشته در قم، تصریح کرد: این مرکز کارشناسانی قرآنی را تربیت و به مناطق مختلف کشور برای آموزش تفسیر قرآن اعزام می کند که سال گذشته حجت الاسلام بابایی در رفسنجان در ماه مبارک رمضان به انجام تفسیر پرداخته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان با تأکید بر اینکه تفسیر قرآن وجهه ای از فعالیتهای فرهنگی است که در برابرتهاجم فرهنگی و آسیبهای اجتماعی می تواند بسیار مفید باشد، تصریح کرد: در حوزه قرآن باید بیشتر کار شود همانگونه که تلاوت آیات نورانی قرآن مفید است، تفسیر و فهم درست معانی قرآنی به مراتب کمک بیشتری به هدایت بشر می کند.

حسینی یادآور شد: در مدارس و دانشگاهها برنامه های قرآنی و تفسیر اجرا می شود اما کافی نیست در ماه مبارک رمضان نیز بازاریان و کسبه ها و اقشار مختلف مردم در برنامه های قرآنی مساجد شرکت می کنند که باید این رویه در طول سال انجام گیرد.

 وی ماه مبارک رمضان را نعمت بزرگی برای بشر و ماه به خود آمدن و خودشناسی برشمرد و افزود: انسان در طول ۱۱ ماه از سال به بعد جسمانی اش پرداخته و در ماه مبارک رمضان با انجام فریضه روزه هم جسمش سالم و هم روحش صاف و صیقلی می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان از ماه رمضان به عنوان به عنوان ماه جهاد اکبر یاد کرد و گفت: هرچه بر سر انسان می آید به دلیل تمایلات نفسانی اش است لذا اگر انسان بتواند این غرایض و تمایلات نفسانی را در ماه رمضان کنترل کند به هدف والای سعادت و کمال الهی دست پیدا می کند.

حسینی تصریح کرد: بسیاری از دانشمندان روزه را برای درمان بسیاری از بیماریها مفید می دانند در حالی که هزار و ۴۰۰ سال پیش، پیامبر گرامی اسلام (ص) توصیه به انجام روزه کردند و فرمودند «صومو تصحو» یعنی روزه بگیرید تا تندرست شوید.

وی ادامه داد: مردم به بهانه های واهی و غفلت سعی نکنند از روزه گرفتن فاصله بگیرند چرا که روزه برای سلامتی جسم و روح انسان مفید است. افرادی هم که مریض هستند با توصیه پزشک روزه نگیرند در غیر اینصورت مرتکب کار حرام شده اند.

حسینی اضافه کرد: همانطور که نماز راه بندگی است و می تواند انسان را در دامان خود پرورش دهد و تربیت کند روزه نیز خوی حیوانی را از انسان می گیرد و به سمت بندگی و اطاعت خداوند سوق می دهد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار