با نزدیک شدن به انتخابات شعارهای عامه پسند پر رنگ تر می شود و مطالب دلچسب اقشار مختلف با شفافیت زده می شود فارغ از اینکه این نوع تفکر زایده ی جو های انتخاباتی است. اخلاق انتخاباتی و صداقت انسانی حکم می کند که داوطلبان برای کسب رای بیشتر، سوار بر مشکلات زنان نشوند. و این جمعیت 50 درصدی را تنها در زمان انتخابات به یاد نیاورند
کد خبر: ۴۱۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵ 06 May 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ با نزدیک شدن به انتخابات شعارهای عامه پسند پر رنگ تر می شود و مطالب دلچسب اقشار مختلف با شفافیت زده می شود فارغ از اینکه این نوع تفکر زایده ی جو های انتخاباتی است. اخلاق انتخاباتی و صداقت انسانی حکم می کند که داوطلبان برای کسب رای بیشتر، سوار بر مشکلات زنان نشوند. و این جمعیت 50 درصدی را تنها در زمان انتخابات به یاد نیاورند.

یادآوری مشارکت زنان در زمان انتخابات ممنوع! 

لزوم حضور حداکثری زنان در سیاست
حضور زنان در سیاست از بحث های مفصلی است که هر دولت بنا به دیدگاه و مشی خود بدان جامع عمل می پوشاند و یا آنکه کابینه ی خود را از حضور 50 درصد جامعه محروم می کند اما همچنان حضور حداکثری زنان در دو دیدگاه سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا مورد توافق است تا جایی که مسئول بسیج جامعه زنان کشور بدین مسئله توجه می کند.
مینو اصلانی، مسئول بسیج جامعه زنان کشور در مصاحبه ای اظهار کرد: کم نداریم زنانی که بتوانند سمت وزارت داشته باشند، لذا نباید نگاه جنسیتی برای این گونه مسئولیت‌ها وجود داشته باشد. باید نگاه کنیم چه کسی شایسته است تا در این جایگاه‌ها قرار گیرد و باید براساس شایستگی‌ها برای این مسئولیت‌ها تصمیم گرفته شود نه براساس جنسیت.

زنان در عرصه مدیریت موفق بوده اند
از سوی دیگر نیز مصطفی پور محمدی، وزیر دادگستری در گفت و گویی در خصوص حضور زنان در عرصه سیاست و قدرت می‌گوید: از حضور زنان در عرصه های مختلف استقبال می‌کنیم اما کپی برداری و تقلیدی کار کردن جالب نیست. فکر می کنیم جایگاه والایی در فرهنگ اسلامی و ایرانی دارند و این جایگاه بسیار ارزشمند است. او معتقد است نقش های مردانه را بازی کردن الزاما به ارتقای جایگاه زنان نمی انجامد. زنانی که در عرصه های سیاسی توانایی فعالیت دارند حتما مورد استقبال قرار می‌گیرند. در عرصه مدیریت نیز خانم ها آمدند و بسیار موفق عمل کردند.


سهم زنان در استخدامی ها کم است
الهه کولایی نماینده اسبق در مجلس شورای اسلامی به مشارکت سیاسی زنان معتقد است و در مصاحبه ای عنوان کرده که براساس دیدگاه امام (ره) و جمله تاریخی و به‌یاد‌ماندنی ایشان که فرمودند زنان مکلف هستند در همه شوون اجتماعی و تعیین سرنوشت و مقدرات اساسی کشورحضور فعال داشته باشند، اما نقش زنان در نهادهای قدرت از جمله مجلس شورای اسلامی ، دستگاه دولت و دستگاه قضایی بسیار نازل است .
وی با اشاره به اینکه در جامعه جهانی نیز نقش زنان در حوزه های مختلف کمرنگ است و این مشکلات تنها به ایران اختصاص ندارد ، افزود : زنان جامعه ایرانی در جریان نهضت مشروطه نیز نقش خود را با تشکیل انجمنهای مختلف ایفا کردند، در دوره پهلوی نیز برای نخستین بار به زنان ایرانی حق رای داده شد و آنها توانستند در انتخابات مختلف شرکت کنند.
وی با بیان اینکه امام (ره) در سال 41 با حق رای زنان مخالفت کردند افزود : در آن سالها حتی مشارکت مردان نیز نمی توانست فضای سیاسی جامعه را تغییر دهد اما در سال 57 رویکرد متفاوتی نسبت به مشارکت زنان داشتند . ورودی زنان در دانشگاهها بسیار بالا است اما زمانی که نوبت به استخدام می رسد سهمیه ها به مردان تعلق می گیرد در حالی که دولت موظف است شرایط برابر را برای فعالیت اجتماعی در حوزه کسب و کار فراهم کند. 

کارنامه شفاف پیش نیاز ورود به انتخابات
تقریبا همه ی گرایشات سیاسی بر مشارکت زنان در عرصه ی سیاست با اندکی زاویه تاکید دارند این در صورتی است که همه ی دولت ها در ابتدای امر قول بر افزایش مشارکت زنان می دهند تا رای 50 درصد افراد جامعه را از آن خود کنند اما پس از آن مشاهده می کنیم که زنان حتی در عرصه میانی مدیریت حضور مشخصی ندارند اما در رده های پایین با توجه به داشتن مدرک حضور گسترده ی آنان ملموس است. با توجه به افزایش زنان تحصیل کرده و زبده در سطح جامعه، وقت آن است که کاندیدای ریاست جمهوری و شورای شهر قبل از ورود به عرصه ی انتخابات از حضور 50 درصد جامعه سود ببرند تا با کارنامه درخشان وارد عرصه ی انتخابات شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار