رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرضا:
تابناک: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا گفت: نبود کتابخانه مناسب برای نابینایان از مهمترین مشکلات فراروی این قشر بوده و ایجاد کتابخانه گویا برای رفع مشکلات این افراد نیازی ضروری است.
کد خبر: ۴۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱ 10 February 2015
به گزارش تابناک به نقل فارس با اشاره به پیشینه کتابخانه در شهرضا و اهمیت توجه به تداوم فعالیت کتابخانه‌های شهرستان اظهار داشت: تأسیس کتابخانه در شهرضا به سال 1320 هجری شمسی باز می‌گردد.

وی افزود: قدمت بیش از 70 ساله کتابخانه در شهرضا نشان از میزان علاقه و اعتلای فرهنگی مردمی است که ریشه در تاریخ کهن این مرز و بوم دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا بیان کرد: از سال 1388 با تشکیل اداره مستقل کتابخانه‌های عمومی در راستای راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی گام‌های موثری برداشته شد که نسبت کتابخانه‌ها تا قبل از آن به رشد دو برابری افزایش یافت.

وی تصریح کرد: تعداد کل اعضای فعال در کتابخانه‌های نهادی شهرستان بیش از 7500 نفر، تعداد نسخه کتاب موجود در کتابخانه‌های شهرستان بیش از 125 هزار جلد و امانت یک ساله شهرستان بیش از 80 هزار نسخه کتاب است.

پورخاقان با بیان اینکه کوچک‌ترین عضو کتابخانه 4 سال و بزرگ‌ترین 80 سال سن دارد، بیان کرد: حدود 80 درصد از کتب موجود در کتابخانه عمومی شهرستان علوم انسانی و حدود 20 درصد علوم پایه است.

وی با اشاره به مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهرستان اظهار داشت: تمرکز کتابخانه‌ها در یک قسمت از شهر و عدم دسترسی قسمت‌هایی از شهر به کتابخانه عمومی، عدم وجود کتابخانه‌های تخصصی در شهرستان و عدم وجود کتابخانه نابینایان در شهرستان از مهمترین مشکلات کتاب‌خانه‌های عمومی شهرستان است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا با اشاره به نبود کتابخانه برای نابینایان شهرستان اظهار داشت: نبود کتابخانه مناسب برای نابینایان از مهمترین مشکلات فراروی این قشر بوده و ایجاد کتابخانه گویا برای رفع مشکلات این افراد نیازی ضروری است.

وی با بیان اینکه ایجاد کتابخانه ویژه نابینا و کم بینایان می تواند سبب رشد و شکوفایی و پویایی استعدادهای نابینا و کم بینایان شود تصریح کرد: با وجود محدودیتها و عدم وجود امکانات مناسب در جامعه برای کودکان نابینا و کم بینا از جمله دسترسی به منابع علمی، فرهنگی و درسی، ایجاد کتابخانه‌های دیجیتال گویا می‌تواند منشأ خدمات فراوانی برای این قشر از جامعه باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار