در جلسه روسا و معاونین دانشگاه های استان با ستادانتخابات مطرح شد؛
جلسه مشترک ستاد انتخابات استان با روسای دانشگاه های فردوسی، آزاد اسلامی، پیام نور، فرهنگیان، علمی و کاربردی و دانشگاه های غیرانتفاعی با اعضای ستاد انتخابات استان خراسان رضوی با رویکرد برگزاری انتخابات سالم با مشارکت حداکثری فعادر محل دانشگاه فردوسی برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳ 25 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،در این جلسه دکتر حسینی رئیس ستاد انتخابات استان ضمن تشکر از همکاری دانشگاه های استان، گفت: تمام تلاشمان آن است که بر مبنای قانون از  مجموعه ظرفیت هایی که بستر فعالیت دانشجویان،استادان، تشکلها و نشریات را به شکل ایجابی به وجود آورند، استفاده کنیم.
وی افزود:  این ظرفیت های ایجابی در دو محور اجرای مطلوب انتخابات و دوم مشارکت حداکثری و فرهنگ سازی قابلیت تحقق را دارا می باشد.
رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه گفت: در بعد اجرایی، ماده 21 قانون انتخابات ریاست جمهوری و ماده 67 قانون انتخابات شوراها تأکید دارد که کلیه دستگاه ها، نهادهای دولتی و عمومی باید امکانات، تجهیزات وهم نیروی انسانی خود را متناسب با نیازی که از سوی ستاد انتخابات اعلام می شود در اختیار قرار دهند.
وی تصریح کرد: در این زمینه دانشگاه ها از یک سو امکانات فناوری ، خودرو، مکان جهت برگزاری انتخابات را در حد مورد نیاز در اختیار ستادانتخابات استان قرار خواهند داد و از سوی دیگر با توجه به اینکه ماده 23 قانون انتخابات صدا و سیما را موظف می کند که جهت اطلاع رسانی و مشارکت حداکثری زمینه های لازم را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهد، دانشگاه ها با معرفی استادانی که می توانند در خصوص معیارهای انتخابات با شکوه و مشارکت حداکثری تخصص دارند به ستاد انتخابات  معرفی  تا  صدا و سیما از ظرفیت آنان در این راستا استفاده نماید.
 معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی افزود: از همین منظر دومین بحث ایجابی بر مبنای قانون انتخابات مطرح می شود که زمینه ساز مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را میتوان فراهم ساخت.
 حسینی تصریح کرد:با توجه به اینکه انتخابات دارای کارکردهای مهمی چون افزایش وفاق ملی، استفاده از حق تعیین سرنوشت ، گردش مسالمت آمیز قدرت و افزایش قدرت درونی نظام و به ویژه بیمه شدن کشور در مقابل قدرتهای خارجی است، دانشگاه ها و همه صاحبنظران تمام تلاش خود را باید معطوف بسازند تا انتخابات با مشارکت حداکثری محقق گردد.
وی افزود: در همین راستا تبصره 4 الحاقی مصوب 11/6/85 دلالت می کند که استفاده از امکانات دولتی و عمومی مشروط به اخذ مجوز از مقامات ذیصلاح و پرداخت هزینه برابر برای تمامی نامزدها و طرفداران آنها بلامانع می باشد.
معاون استاندار  با تاکید بر اینکه  تمام دستگاه های دولتی و از جمله دانشگاه ها باید به شکل سلبی از برخی فعالیتها و اقدامات بر مبنای قانون جلوگیری نمایند، گفت:عدم استفاده از امکانات دولتی بر علیه جریان یا کاندیدای خاص، عدم اعلام نظر یا  حمایت از جریان یا کاندیدای خاص  و فعالیت کارکنان در ساعات اداری از جمله مواردی است   که بر اساس ظرفیت قانون باید به عنوان اقدامات سلبی مورد نظر روسای دانشگاه ها قرار گیرد.
حسینی در پایان افزود: باید تلاش کنیم با توجه به ظرفیت قانون همه ظرفیت های ایجابی را بکار گیریم و با توجه به موارد سلبی نیز از هر اقدام و عمل غیرقانونی پرهیز نمائیم.


 در ادامه این جلسه دکتر کافی رییس دانشگاه فردوسی  با تاکید بر  برگزاری انتخابات به شکل سالم و امن گفت: در دانشگاه فردوسی بر اساس قانون و تدابیر هیأت نظارت سعی در آن داریم که تشکل های سیاسی دانشجویی و اساتید و نشریات دانشگاه را به منظور حضور حداکثری بر مبنای قانون بسترسازی نمائیم و در این مسیر حرکت و در مسیر قانون چه از حیث ایجابی و چه از جهت فعالیت های سلبی به دقت مورد نظر قرار خواهیم داد.
 
دکتر شیخ الاسلام هم بر آمادگی دانشگاه آزاد و مجموعه تجهیزات و امکانات آن برای کمک به برگزاری انتخابات اعلام آمادگی نمود.
 دکتر شمسیان رئیس جهاد دانشگاهی فردوسی مشهد و قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز بر رعایت قانون در برگزاری انتخابات و شناسایی مجموعه تهدیدات و فرصتهایی که ممکن است ایجاد شبهه در سلامت انتخابات نماید تأکید نمودند.
 در ادامه دکتر سلجوقی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و دکتر مجتبوی رئیس دانشگاه فرهنگیان براعلام آمادگی مجموعه ظرفیت های دانشگاه زیرمجموعه خود در برگزاری انتخابات باشکوه تأکید واعلام آمادگی نمودند.
فرماندار مشهد نیز در این جلسه در خصوص بررسی صلاحیت ها در جلسات اجرایی بر سلامت و انصاف و مبتنی بر قانون بررسی صلاحیت های داوطلبین تأکید نمود و نقطه نظر کسانی که هیأت های اجرایی را متهم به جانبداری تاعدم سلامت می کنند مردود شمرده و غیرمنصفانه دانست همچنین ایشان بر برگزاری انتخابات با امنیت کامل در مشهد تأکید کرد.


 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار