تابناک: هنوز چند روزی از تعطیلات نوروز نگذشته است که با افزایش قیمت مرغ گرم، تخم مرغ ، لبنیات و اتوبوس رانی مواجه شدیم.
کد خبر: ۴۰۳۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 06 April 2017
به گزارش تابناک اصفهان، با وجودی که هنوز اقتصاد در همان بحران همیشگی خود به سر می‌برد و وضع اشتغال تکانی به خود نداده است با افزایش قیمت در تمام محصولات مواجهیم.
 
حتی شاهد افزایش ده تا ۱۵ برابری نرخ بلیط اتوبوس‌های شهری هستیم و این در حالی که شعار مسئولان تشویق مردم به سمت حمل و نقل عمومی است.
 
رئیس اتحادیه لبنیات ساز و لبنیات فروشان اصفهان با بیان اینکه شیر و لبنیات سنتی در اصفهان گران نشده است، گفت: ۱۰۰ واحد صنفی محصولات لبنی خود را زیر قیمت کمیسیون به فروش می‌رسانند.
 
محمدعلی شفیعی‌زادگان پیرامون افزایش قیمت شیر و برخی مواد لبنی اظهار داشت: شیر سنتی و سایر مواد لبنی در اصفهان گران نشده و اخبار مربوط به افزایش قیمت مربوط به شیر صنعتی است.
 
وقتی جهاد کشاورزی تنها وظیفه خود را تغییر ذائقه مردم می داند
 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز مثل همیشه به جای توضیح دلیل افزایش قیمت مرغ گرم، در صدد برآمد که ذائقه مردم را عوض کند همان کاری که در سال گذشته با افزایش قیمت گوشت قرمز خواست مردم به جای خرید گوشت گوسفند ، گوشت گاو را جایگزین کنند.
 
امیر حسین افیونی اعلام کرد: گوشت مرغ باکیفیت، بهداشتی و به اندازه کافی در استان وجود دارد.
 
وی گفت: قیمت مرغ‌ سرد برای واحدهای عرضه کننده پنج هزار و 300 تومان و برای مصرف کننده حدود پنج هزار و 700 تومان خواهد بود.
 
افیونی بیان داشت:  بر اساس یک تصمیم مهم، از ابتدای اسفند سال گذشته جوجه ریزی در استان متوقف شد و این امر تا دو سه روز آینده و تا رفع صددرصدی مشکلات احتمالی ادامه خواهد داشت.
 
وی اضافه کرد:هیچ راه حلی جز توقف جوجه ریزی و معدوم سازی نمی توانست از وقوع شرایط نامناسب و بدتر جلوگیری کند، ضمن اینکه احتمال سرایت این ویروس به انسان نیز وجود داشت.
 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان در زمینه تولید گوشت، مرغ، تخم مرغ، شیر و لبنیات همواره جزو استان های پیشتاز کشور بوده است، افزود: با این حال با اقدامات سریع و هوشمندانه، شیوع این ویروس نتوانست ضربه ای محکم بر پیکره تولید این استان وارد کند.
 
وی پیش بینی کرد که با آغاز جوجه ریزی در استان، گوشت مرغ در ایام ماه رمضان با قیمتی حدود هفت هزار تا هفت هزار و 500 تومان عرضه شود، بنابراین بازار این محصول برای آن زمان آرام خواهد بود.
 
افیونی همچنین اعلام کرد که از روز شنبه هفته آینده مرغ زنده از استان‌هایی نظیر یزد و فارس وارد اصفهان خواهد شد و بازهم شرایط فروش این محصول بهتر می شود.
 
وی با اشاره به اینکه در هفته دوم فروردین حدود 500 تُن از این محصول وارد بازار شد، اضافه کرد: با فرض اینکه این ذخایر هم به تمام برسد، بازهم برای ورود حدود 10 هزار تن گوشت مرغ از سایر استان ها به استان اصفهان برنامه ریزی شده است، بنابراین جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: مشکلی در راستای تولید و عرضه تخم مرغ هم وجود ندارد و فرایند تولید و فروش این محصول روال منطقی خود را طی می کند.
 
وی افزود: در حال حاضر میانگین قیمت تخم مرغ در کشور هفت هزار و 300 و در استان اصفهان هفت هزار و 600 تومان است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار