سرپرست مرکز بهداشت شهرضا :
تابناک: سرپرست مرکز بهداشت و درمان شهرضا گفت: متأسفانه هیچگونه نظارتی در نحوه طبخ نان‌های خانگی پخته شده در منازل در شهرضا وجود ندارد و ورود بدون مجوز به اینگونه منازل نیز ممنوع است.
کد خبر: ۳۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 25 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سید حجت‌الله موسوی اظهار داشت: مبارزه با عوامل تهدید علیه امنیت غذایی و بهداشت مردم، یکی از اولویت‌های شبکه بهداشت و درمان شهرضا است.

وی با اشاره به شکایات مردمی از یک واحد تولید عرضه و سرو شیرینی، آبمیوه و بستنی در شهرضا، افزود: کارشناسان بهداشت محیط با بررسی اقدام به نمونه‌گیری از بستنی های موجود کردند و باتوجه به گزارش آزمایشگاه مبنی بر آلودگی بستنی‌ها کارشناسان بهداشت محیط با معدوم نمودن بستنی‌های آلوده محل مذکور را پلمپ و نامبرده به مقامات قضایی معرفی شد.

سرپرست مرکز بهداشت و درمان شهرضا گفت: در راستای اجرای طرح بسیج سلامت و آموزش برای پیشگیری از بروز بیماری‌های منتقله از غذا کارشناسان بهداشت محیط از یک کارگاه بسته‌بندی سبزیجات در سطح شهرستان بازدید کردند.

وی تصریح کرد: در این بازدید با ارائه توصیه‌های بهداشتی، آموزش و تذکرات لازم در راستای رعایت اصول و موازین بهداشتی و تاکید بر اجرای دقیق مراحل سالم سازی سبزیجات و به‌ویژه سبزی و کاهو در زمان بروز طغیان تأکید کردند.

موسوی با اشاره به تمدید پروانه کسب واحدهای نانوایی گفت: همزمان با تمدید پروانه کسب واحدهای نانوایی اقدام به آزمایش نیروی انسانی و تمدید کارت بهداشتی این واحدها می‌شود.

وی با تأکید بر رعایت استانداردهای لازم در ساخت و نگهداری فضاهای فیزیکی نانوایی‌ها بیان کرد: فضای فیزیکی هر واحد نانوایی بایستی بیش از 40 متر بوده و دفع فاضلاب و زباله و تهیه آب آشامیدنی از سوی کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سرپرست مرکز بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به ممنوعیت مصرف جوش‌شیرین و جوهر قند در واحدهای نانوایی، اظهار داشت: با توجه به ویژگی سرطان‌زایی این مواد، در صورتی که در آزمایش‌های دوره‌ای، موارد مصرف اینگونه مواد مشاهده شود، آن واحد صنفی پلمپ و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

وی با تأکید بر ممنوعیت هرگونه توزیع نان از سوی خودروهای دوره‌گرد، خاطرنشان کرد: فروش نان‌هایی که مشخص نیست توسط چه کسانی و در چه شرایطی پخت می‌شود سلامت مردم را تهدید می‌کند.

موسوی تصریح کرد: بررسی انجام شده توسط بازرسان نشان می‌دهد که برخی از نان‌های خانگی در شرایط نامناسب و توسط افرادی که شناسنامه سلامت ندارند پخت می شود.

وی با تأکید بر اینکه فروش این نان‌ها در فروشگاه‌های مواد غذایی ممنوع است، افزود: متأسفانه هیچگونه نظارتی در نحوه طبخ نان‌های خانگی پخته شده در منازل در شهرضا وجود ندارد و ورود بدون مجوز به اینگونه منازل نیز ممنوع است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار