مسوول انجمن هنری سفال و سرامیک لاله‌جین با تأکید بر اینکه اکنون بیشتر کارهای سفال لاله‌جین بی‌هویت عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط طوری شده که محصولات عرضه شده در فروشگاه‌های سفال، اگر خوب باشد، فروشنده آن را به خود نسبت می‌دهد و اگر نامناسب باشد، می‌گویند متعلق به دیگری است، بنابراین در این زمینه که کالا متعلق به کیست، مشکل داریم.
کد خبر: ۳۸۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱ 05 March 2017
مسوول انجمن هنری سفال و سرامیک لاله‌جین با تأکید بر اینکه اجناس لاله‌جین اکنون بدون هویت عرضه می‌شود، گفت: در حال حاضر محصولات تولیدی شهر جهانی لاله‌جین مشخص نیست که چه نام و نشانی دارد و برای مصرف چه چیزی در نظر گرفته شده که باید این مشکل برطرف شود.

به گزارش فارس؛ محمد سلیمی در خصوص ایجاد آزمایشگاه کنترل کیفیت سفال و سرامیک در لاله‌جین اظهار کرد: با توجه به عدم نظارت در محصولاتی که در لاله‌جین تولید می‌شود و کارهای تولیدی درهم به فروش می‌رسد، با مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی تجهیزاتی خریداری شد تا این آزمایشگاه راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: طبق استانداردی که خود ما با مشارکت معاونت صنایع‌دستی تهیه کردیم، قرار است محصولات لاله‌جین برندسازی شده و اجناس باکیفیت برند شوند.

مسوول انجمن هنری سفال و سرامیک لاله‌جین بیان کرد: در حال حاضر مشکلات فنی در خط تولید، مواد اولیه عرضه محصول و ایمنی و بهداشت کار وجود دارد که نمونه‌هایی از انواع باکیفیت این محصولات آماده شده و طی چند روز آینده و اوایل سال بعد رونمایی می‌شود.

* لعاب بدون سرب ضد خش، ضد ترک و باکیفیت است

وی در خصوص چگونگی ورود این آزمایشگاه بر استفاده لعاب بدون سرب در کارگاه‌های تولید سفال تصریح کرد: این موضوع؛ مسئله تازه‌ای نیست و حدود پنج سال است لعاب بدون سرب روی سفال کار می‌شود.

سلیمی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط آماده است و تنها یکسری مستندسازی و گزارش‌های کار مانده است، گفت: لعاب بدون سرب ضد خش، ضد ترک و باکیفیت است، این نوع لعاب آماده وورد به بازار تولید سفال است و برنامه‌ای برای رونمایی آن خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه برای آزمایشگاه چند دستگاه خریداری شده اما دستگاه‌های مکمل آن را هنوز نتوانستیم خریداری کنیم، گفت: متأسفانه محصولات سفال لاله‌جین شناسنامه‌دار نیستند که هشت ماه است بنده با مراجعه به مراجع ذیربط دنبال این هستم که فروشگاه‌ها را ملزم به ارائه محصولات شناسنامه‌دار کنند.

مسوول انجمن هنری سفال و سرامیک لاله‌جین با تأکید بر اینکه اکنون بیشتر کارهای سفال لاله‌جین بی‌هویت عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط طوری شده که محصولات عرضه شده در فروشگاه‌های سفال، اگر خوب باشد، فروشنده آن را به خود نسبت می‌دهد و اگر نامناسب باشد، می‌گویند متعلق به دیگری است، بنابراین در این زمینه که کالا متعلق به کیست، مشکل داریم.

*شناسنامه‌دار شدن سفال مانع کپی‌برداری می‌شود

وی حل مشکل شناسنامه‌دار شدن محصولات را باعث جلوگیری از کپی آن دانست و گفت: برخی با کپی‌برداری محصول سوء استفاده می‌کنند.

سلیمی با تأکید بر اینکه اجناس لاله‌جین اکنون بدون هویت عرضه می‌شود، گفت: اکنون محصولات تولیدی شهر جهانی لاله‌جین مشخص نیست که چه نام و نشانی دارد و برای مصرف چه چیزی در نظر گرفته شده که باید این مشکل برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه اگر نرخ محصول و هویت آن بر روی اجناس تعیین شود، مشتریان نیز انتخاب راحت‌تری خواهند داشت، بیان کرد: وقتی مشتری عدم هماهنگی را در خرید محصول می‌بیند، گاهی از خرید منصرف می‌شود.

مسوول انجمن هنری سفال و سرامیک لاله‌جین در خصوص نقش آزمایشگاه در بسته‌بندی درست محصولات لاله‌جین، اضافه کرد: شناسنامه‌دار شدن محصولات مهم است زیرا این جنس معرف تولیدکننده است و باید عرضه مناسبی داشته باشد که یکی از راه‌های عرضه مناسب نیز بسته‌بندی صحیح محصول است.

وی با اشاره به اینکه بسته‌بندی درست محصولات لاله‌‌جین موجب ایجاد انقلابی در سفال لاله‌جین خواهد شد، تصریح کرد: متأسفانه فروشگاه‌‌‌ها زیر بار نمی‌روند و خیلی راحت سوء استفاده می‌کنند.

*بسته‌بندی صحیح در افزایش صادرات اثرگذار است

سلیمی با بیان اینکه مرکز آزمایشگاه کنترل و کیفیت حکم اجرایی نداشته و تنها تشویق و ترغیب است، افزود: اتحادیه می‌تواند ضمن نظارت در این زمینه ورود کند اما آزمایشگاه نمی‌تواند.

مسوول انجمن هنری سفال و سرامیک لاله‌جین دلیل چرایی عدم توجه به بسته‌بندی درست را عدم رغبت به کار دانست و یادآور شد: بسته‌بندی صحیح در افزایش صادرات اثرگذار است و آزمایشگاه نیز به راحتی اجناس را رصد کرده و می‌تواند اجناس با کیفیت را جدا کرده و برندسازی کند.

وی گفت: ما در بحث فنی سفال لاله‌جین همه موارد را آماده داریم و منتظر شناسنامه‌دار شدن محصولات هستیم تا بتوانیم به خوبی در زمینه کیفیت محصولات ورود کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار