به دلیل بی‌کیفیتی پرتقال قزوین
رئیس سازمان تعاونی روستایی استان قزوین گفت: پیش‌بینی می‌شود که شرکت‌ها و اصناف مورد نظر توانایی تأمین 800 تن پرتقال را نداشته باشند و به همین منظور نزدیک به 300 تن بار پرتقال از جنوب وارد این استان می‌شود.
کد خبر: ۳۷۶۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱ 13 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، ناطق معین‌الدین در جلسه شورای روابط خارجی استان قزوین که در سالن جلسات معاونت اقتصادی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: چهار تریلر بار پرتقال از تهران برای کمبود کیفیت پرتقال تحویل گرفته نشد و برگشت داده شده است.

وی ادامه داد: طبق قراردادی که برای خرید پرتقال بسته شده، باید پرتقال‌های استان‌های شمالی کشور با قیمت دو هزار و 300 تومان خریداری شده و پرتقال‌های استان‌های جنوب کشور هم با قیمت سه هزار و 700 تومان خریداری شود.

رئیس سازمان تعاونی روستایی استان قزوین گفت: محموله‌هایی که به بازار قزوین وارد می‌شود، باید نظارت و کنترل صورت گیرد تا در صورت نداشتن کیفیت لازم محموله‌های مورد نظر بارگیری نشود و به مبدأ باز پس فرستاده شود.

معین‌الدین اضافه کرد: با اصناف و شرکت‌های مربوطه در جنوب کشور قرارداد برای خرید 800 تن پرتقال عقد شده است، اما پیش‌بینی می‌شود که شرکت‌ها و اصناف مورد نظر توانایی تأمین این میزان را نداشته باشند و نزدیک به 300 تن بار پرتقال از جنوب وارد استان قزوین می‌شود؛ در سال جاری پرتقال‌ها از کیفیت مناسبی برخوردار نیست.

این مسؤول اضافه کرد: 300 تن سیب از دماوند به قیمت دو هزار و 970 تومان خریداری شده و باید هزینه‌های سردخانه، حمل بار، جابه‌جایی و غیره به این قیمت افزوده شده تا قیمت نهایی مصرف‌کننده مشخص شود.

رئیس سازمان تعاونی روستایی استان قزوین عنوان کرد: سیب‌هایی که در اثر ضربه دارای لک و پرتقال‌هایی که در قالب کیفیت قراردادی نباشد، پذیرفته و بارگیری نمی‌شود.

* 500 تن سیب وارد بازارهای قزوین می‌شود

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین هم در این جلسه یادآور شد: اعضای تنظیم بازار کشور اعلام کردند به دلیل مشکلات موجود و سرمازدگی میوه‌ها در سال جاری تولید مرکبات داخل جوابگوی نیاز بازار نیست و مقرر شده تا 100 هزار تن مرکبات وارد بازارهای کشور شود.

علی‌اکبر کبیری عنوان کرد: در حال حاضر پرتقال شمال در بازار به قیمت سه هزار تومان به اسم پرتقال درجه یک به فروش می‌رسد و پرتقال جنوب به قیمت 6 هزار و 500 تومان در میوه‌فروشی‌ها عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه‌ای که وجود دارد هر 6 پرتقال باید یک کیلو باشد و اصناف و شرکت‌های مربوطه باید چند نفر را در بازار مبدأ معین کنند و این افراد نباید به هیچ سازمانی وابسته باشند تا بررسی‌ها را به درستی انجام داده و گزارش مناسبی از کیفیت میوه‌ها ارائه کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ادامه داد: باید برای عید یک هزار تن پرتقال و 500 تن سیب وارد بازارهای این استان شود تا به مصرف‌کنندگان ارائه شود.

کبیری با بیان اینکه طبق ابلاغیه، نمایشگاه عرضه مستقیم میوه شب عید در شهر باید برگزار شود،  گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته از دهم تا بیست و پنجم اسفند ماه سال جاری به مدت یک هفته این نمایشگاه برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار