تابناک: سراموزه رهگشای بادرود نطنز در هشتمین دوره انتخاب موزه های برتر کشور در زمینه خلاقیت و نوآوری به عنوان موزه برگزیده سال معرفی شد.
کد خبر: ۳۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸ 19 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، بنیانگذار و موسس سراموزه رهگشای بادرود گفت: همزمان با 28 اردیبهشت روز جهانی موزه، هشتمین دوره انتخاب موزه های برتر کشور توسط کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) براساس دوازده شاخص توسط هیات داوران و در روز جهانی موزه ها معرفی شدند.

محمد رهگشای افزود: سراموزه رهگشای بادرود طبق آرای هیات داوران کمیته ملی موزه های ایران از بین 95 موزه دولتی و خصوصی در زمینه خلاقیت و نوآوری در گروه موزه های خصوصی سال 93 به عنوان موزه برگزیده سال انتخاب شد.

وی اظهار داشت: این موزه که بیش از 15 سال از تاسیس آن می گذرد در موضوع کودکان و گردآوری اشیای قدیمی، حائز رتبه برتر و مورد تقدیر مسوولان کمیته ایکوم - یونسکو و سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت.

شرکت کنندگان در هشتمین دوره انتخاب موزه های برتر کشور از یکم تا دهم اردیبهشت ماه سالجاری گزارش های خود را در شاخص های اعلام شده در قالب پاورپوینت در سایت انتخاب موزه برتر قرار داده بودند تا در روزهای 18 تا 28 اردیبهشت ماه مورد ارزیابی و داوری قرار گیرند.

سراموزه رهگشای بادرود با داشتن بیش از دو هزار اشیاء قدیمی ارزشمند هم اکنون مکانی فرهنگی، علمی، آموزشی است که به همت دکتر محمد رهگشای و همسر فرانسوی ایشان خانم میریام گوتس ایجاد شده است.

این بنای تاریخی در زمینی به مساحت تقریبی یک هکتار و در حدود یک قرن قبل احداث که بخش هایی از آن مرمت و احیا شده و در جنوب غربی شهر بادرود قرار دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار