سرپرست دانشگاه اصفهان:
تابناک: سرپرست دانشگاه اصفهان نسبت به گزینش و پذیرش دانشجویان دکترا در دانشگاه گفت: اصلا اعتقادی به بحث پارتی‌بازی و نگاه سلیقه‌ای در دانشگاه اصفهان ندارم، البته نمی‌شود منکر بروز خطا در این میان شد.
کد خبر: ۳۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱ 17 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، هوشنگ طالبی پیش از ظهر امروز در نشستی که با حضور خبرنگاران فعال رسانه‌ها و مطبوعات در بخش دانشگاه به مناسبت روز 27 اردیبهشت، روز روابط عمومی و ارتباطات برگزار شد، اظهار کرد: رسالت خبری و خبرنگاران حقیقتا رسالت خطیر و حیاتی است.

وی بیان کرد: اهمیت نقش خبرنگاران، اصحاب رسانه و مطبوعات در اطلاع‌رسانی برای سطوح مختلف جامعه غیر قابل انکار است و نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

سرپرست دانشگاه اصفهان با تاکید بر جایگاه رفیع ارتباطات و رسانه در دنیای امروز گفت: امروز هر رسانه به تنهایی یک دانشگاه است و همان رسالتی را که دانشگاه‌ها در سطح جامعه ایفا می‌کنند، بر عهده دارد.

وی ادامه داد: نقش تربیتی و آگاه‌سازی مهم‌ترین نقش، رسالت و وظیفه‌ای است که رسانه‌ها بر عهده دارند، رعایت شرافت انسانی و حرفه‌ای و توجه به اخلاقیات از اموری است که باید رسانه خود را مزین به آن کند.

طالبی با اشاره به ورود بحث تکنولوژی در عصر ارتباطات امروز و تاکید بر افزایش روزافزون سرعت انتشار اخبار و تاثیرگذاری آن بر تصمیمات، تصریح کرد: ارگان‌ها و نهادها باید در یک تعامل و ارتباط تنگاتنگ با رسانه‌ها و اصحاب رسانه حرکت کنند تا بتوانند موفقیت خود را تضمین کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر آغاز پذیرش و گزینش دانشجویان مقاطع دکترا در دانشگاه اصفهان و وجود برخی از شائبه‌ها و شایعات دال بر اعمال پارتی‌بازی و نگاه‌های سلیقه‌ای اساتید، عنوان کرد: من به شدت به اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه اصفهان در رعایت شرافت حرفه‌ای و اخلاقی اعتقاد دارم و به هیچ عنوان بحث پارتی‌بازی و اعمال نگاه‌های سلیقه‌ای را نمی‌پذیرم، البته نمی‌شود منکر بروز خطا در این میان شد.

سرپرست دانشگاه اصفهان ادامه داد: تمام تلاش ما این است که از ورود سلایق شخصی در بحث پذیرش‌ها جلوگیری کنیم و در همین راستا فرم‌های خاصی را طراحی کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: دانشگاه اصفهان برخلاف روند دیگر دانشگاه‌های کشور الزام و امتیاز خاصی حتی برای دانشجویان خود در پذیرش و گزینش دانشجویان دکترا قرار نداده و این گواهی بر ادعای ما است.

به گزارش فارس در پایان این جشنواره، با حضور سرپرست دانشگاه اصفهان و دبیر هیئت رئیسه دانشگاه اصفهان، از خبرنگار فارس بابت عملکرد یک ساله در انتشار اخبار در بخش دانشگاه، تجلیل و قدردانی به عمل آمد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار