با پایان نیم‌فصل نخست لیگ بر‌تر فوتبال باشگاه‌های کشور پنجره نقل و انتقال‌های نیم‌فصل گشوده می‌شود و صبا برای تقویت خود گام بر خواهد داشت.
کد خبر: ۳۵۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 28 December 2016
به گزارش تابناک قم، تیم فوتبال صبای قم پس از نیم‌فصلی فاجعه‌بار حالا می‌خواهد شرایط متفاوتی در نیم‌فصل دوم داشته باشد و خود را از خطر سقوط برهاند. 

در قم، جوی ناامید کننده نسبت به صبا وجود دارد و با توجه به بی‌پولی‌های مدام صبا مشخص نیست آیا آن‌ها می‌توانند در نیم‌فصل بازیکن اثرگذاری به خدمت بگیرند یا خیر. با فرض این‌که صبا توانایی جذب بازیکن را داشته باشد، خلأهای این تیم در خطوط مختلف زمین آشکار است. 

صبا پیش از هر چیز به جذب مدافع میانی قابل اتکایی نیاز دارد. اوضاع برای صبا در نیم‌فصل اول در بخش دفاعی به حدی بد بود که مرفاوی در چند بازی از رضا عنایتی به عنوان مدافع آخر استفاده کرد. جذب یک هافبک میانی دونده و خلاق دیگر نیاز صبا در نیم‌فصل است. هافبک‌های صبا در نیم‌فصل اول، توانایی رقابت با خط میانی سایر تیم‌ها را نداشته‌اند. این را آمار مالکیت توپ و خلق موقعیت در بازی‌های نیم‌فصل اول صبا می‌گوید.

زمانی که خط میانی کارایی لازم را نداشته باشد مهاجمان به بازیکنانی بیکار و بدون کارایی تبدیل می‌شوند. در خط حمله نیز صبا حداقل یک مهاجم شش‌دانگ می‌خواهد. مهاجمان صبا در نیم‌فصل اول عملکرد ضعیفی داشتند. 

انتقال اجباری عنایتی به خط دفاعی، مشکلات خط حمله صبا را نیز بیشتر کرد و سایر مهاجمان نیز در حد صبا نشان ندادند. این در حالی است که صمد مرفاوی، سرمربی صبای قم، پیش از بازی با نفت تهران گفته بود صبا حداقل به ۶ بازیکن جدید نیاز دارد. جذب بازیکن در سمت راست و چپ خط میانی از دیگر گزینه‌های روی میز صباست البته اگر پول جذب آن‌ها را داشته باشند.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار