معاون تبلیغ حوزه علمیه قزوین خبر داد
معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین گفت: در حال حاضر 60 روحانی در طرح هجرت بلند‌مدت، با مرکز مدیریت حوزه علمیه این استان در حال همکاری هستند.
کد خبر: ۳۴۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸ 26 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام عباس فغانی در همایش فصلی روحانیون طرح هجرت بلند‌مدت که ظهر امروز در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین برگزار شد، با اشاره به طرح هجرت بلندمدت روحانیون اظهار داشت: این طرح در آغاز در معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور به صورت آزمایشی در برخی از نقاط و روستاهای کشور انجام و بعد از اینکه مورد استقبال ساکنان و مردم این مناطق قرار گرفت با عنوان هجرت بلند‌مدت در سراسر استان‌های کشور اجرایی شد.

وی افزود: روحانیون شرکت‌کننده در این طرح باید دارای سواد علمی حداقل سطح 2 حوزه، ملبس به لباس مقدس روحانیت و متأهل باشند و روستای انتخاب شده هم باید دارای یک هزار و 200 نفر سکنه و 30 کیلومتر از محل زندگی اصلی روحانی فاصله داشته باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر 60 روحانی در طرح هجرت بلند‌مدت، با مرکز مدیریت حوزه علمیه این استان در حال همکاری بوده که از این تعداد 15 نفر از برادران در مدارس امین و 26 نفر از خواهران مبلغه در مدارس امین مشغول هستند.

فغانی با اشاره به این نکته که آشنا کردن مردم با معارف دینی مسؤولیت مهم روحانیون هجرت است به فعالیت‌های روحانیون هجرت اشاره کرد و گفت: روحانیون هجرت به تبلیغ احکام و معارف دینی در روستاها، اقامه نمازهای جماعت در سه وقت صبح‌، ظهر و عصر و نماز مغرب و عشاء در مساجد روستاها، اقامه نماز ظهر در مدارس امین، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ دینی، ارائه مشاوره‌های دینی و مذهبی، ترغیب اهالی روستاها به انجام واجبات دینی، امر به معروف و نهی از منکر، جمع‌آوری خمس و زکات اهالی روستا و فعالیت‌های فرهنگی در راستای تبلیغ معارف دینی می‌پردازند.

وی به رسالت اصلی روحانیون در جامعه به خصوص روستا‌ها پرداخت و افزود: امید است روحانیون طرح هجرت بلندمدت تلاش کنند رسالت خطیری که بر عهده آن‌ها بوده را به بهترین نحو اجرایی کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین ادامه داد: مبلغ ابتدا باید خودسازی را از خود شروع کند و با مخاطبان بتواند به خوبی سخن بگوید؛ تبلیغ باید همواره با دلسوزی و آینده‌نگری برای مخاطبان همراه شود.

فغانی مطرح کرد: طرح هجرت بلند‌مدت روحانیون، برنامه‌ای است که از سوی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور برای اعزام روحانیون و مبلغان دینی به روستاها و مناطق محروم کشور اجرا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار