تابناک مرکزی: رئیس سازمان زندان‌هاي كشور "علی عباس فلاحتی مطلق" را به عنوان مدیر کل زندان‌های استان مرکزی منصوب کرد.
کد خبر: ۳۴۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 22 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از روابط عمومي زندان‌هاي استان مركزي، مدیرکل جدید زندان‌های استان مرکزی با همراهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی طی نشستی  در جمع کارکنان این اداره کل حضور یافتند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در این  نشست ضمن تبریک ایام ولادت با سعادت پیامبر رحمت و مهربانی(ص)  شغل زندانبانی را موقعیتی حساس در جهت هدایت هنجار شکنان جامعه و مجرمین عنوان کرد و گفت: نگاه زندانبانان و مجموعه قضایی به مجرمین نگاه به فرد گناهکار و تعدی‌گر هنجارهای جامعه با ضرورت هدایت آنها به مسیر صحیح زندگی است .

عبدالهی با اشاره به مشروعیت حبس از دیدگاه اسلام، زندان و محدودیت ایجاد شده برای مجرمین را فرصتی برای تفکر آنها عنوان کرد که زندانبانان باید با نگاه هدایت گرانه و اصلاح گر خود در این فرصت این افراد را به مسیر زندگی سلامت اجتماعی راهنمای کنند.

در ادامه مدیر کل زندان‌های استان مرکزی نیز با تبریک ولادت رسول اکرم(ص) و تقدیر از همراهی رئیس کل دادگستری استان دسترسی به  اهداف والاي سازمان زندان‌ها را مستلزم برنامه‌ریزی جامع بر مبنای فرهنگ انسان‌ساز و تعالی بخش اسلام، بهره‌گیری از کلیه امکانات بالقوه موجود، نظم و هماهنگی در امور  و نیز تعامل، همکاری و هماهنگی همه جانبه با مسئولین قضایی و اجرایی استان عنوان کرد.

فلاحتی مطلق با اشاره به زحمات مجموعه تلاشگر کارکنان زندان‌ها به عنوان مربیان و اصلاح‌گران و هنجارشکنان جامعه بر ضرورت توجه به مبانی تعلیم و تربیت اسلامی جهت اجرای هر چه بهتر دستورالعمل های ابلاغی دستگاه قضایی استان با اولویت کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان  و تاکید کرد.

براساس این گزارش، مدیرکل جدید زندان‌های استان مرکزی همچنین در دیدار با دادستان مرکز استان بر ضرورت اجرای دستورالعمل‌های کاهش جمعیت کیفری از جمله آئین‌نامه رسیدگی به وضعیت زندانیان تحت قرار، دستورالعمل ساماندهی زندانیان و همچنین در خصوص پذیرش درخواست آزادی مشروط و اعسار زندانیان واجد شرایط با هدف کاهش جمعیت زندان‌ها تاکید کرد.

طاهری دادستان مرکزی استان نیز در این نشست بازدید و حضور مداوم قضات از زندان‌ها، ارسال گزارشات دقیق از وضعیت موجود زندان‌ها به مراجع قضایی و توجه به وضعیت جمعیت کیفری زندان های تابعه را ضروری عنوان کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار