سرپرست معاونت امور حقوقی و مجلس وزارت نفت گفت: این وزارتخانه خسارت ناشی از شکستن خط انتقال نفت خام خوزستان به اصفهان در بخش میانکوه از توابع شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری را به طور کامل پرداخت می کند.
کد خبر: ۳۴۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳ 21 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، شجاع الدین بازرگانی در نشست بررسی مشکلات آلودگی نشت نفت منطقه سرخون در بخش میانکوه شهرستان اردل تاکید کرد: خسارت وارده ناشی از جابجایی و نشت لوله انتقال نفت مارون در این منطقه باید به طور دقیق بررسی و خسارت واقعی به مردم و کشاورزان فعال منطقه پرداخت شود.
وی افزود: به همین منظور در نشست با مسئولان مربوطه در سطح ملی و استانی و نمایندگان محلی مردم بخش میانکوه رئوس مطالب و دغدغه ها به طور دقیق مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
بازرگانی تصریح کرد: در حادثه اخیر لوله انتقال نفت مارون باید از بخشی نگری پرهیز و زمینه جلوگیری از بروز حوادث احتمالی مشابه در آینده فراهم شود.
وی یادآور شد: مساله آب آشامیدنی، خسارت های وارده به مردم، پرورش دهندگان ماهی و کشاورزان و امنیت خط لوله انتقال نفت مارون اصلی ترین محورهای مربوط به این حادثه است.
سرپرست معاونت امور حقوقی و مجلس وزارت نفت اظهار کرد: امنیت منطقه و مردم اصلی ترین خواسته مورد تاکید وزیر نفت محسوب می شود و بر اساس تاکید وزیر نفت، بروز چنین اتفاقاتی باعث ایجاد مشکل در معیشت و زندگی مردم، نابودی محیط زیست و کند شدن روند توسعه پایدار می شود.
بازرگانی، تامین آب آشامیدنی برای ساکنان منطقه سرخون را از وظایف اصلی وزارت نفت اعلام و تاکید کرد: به همین منظور باید اقدام کارشناسی و علمی در کوتاه ترین زمان ممکن صورت گیرد.
وی افزود: البته وزارت نفت خسارات وارده در منطقه سرخون را قبول دارد اما نباید برآوردها در این مورد به صورت نجومی انجام و اعلام شود.
سرپرست معاونت امور حقوقی و مجلس وزارت نفت تصریح کرد: پرداخت خسارت به آسیب دیدگان باید بر مبنای قانون و براساس نظریه کارشناسی صورت گیرد.
وی یادآور شد: وزارت نفت از راهکارهای علمی به منظور رفع آلودگی نفتی در این منطقه و پاکسازی چشمه سرخون حمایت و هزینه ها و اعتبارات لازم در این خصوص را تامین و پرداخت می کند.
بازرگانی اظهار کرد: وزارت نفت جبران خسارت به آسیب دیدگان حادثه لوله انتقال نفت مارون را در اولویت کاری خود قرار داده و در این زمینه از هیچگونه تلاشی دریغ نخواهد کرد.
به دنبال بارندگی های اخیر بخشی از خط انتقال نفت خام خوزستان 12 آذر امسال در بخش میانکوه شهرستان اردل شکست و باعث جاری شدن نفت خام در رودخانه سرخون در این استان شد.
شهرستان اردل در سال های گذشته به دلیل سستی خاک و ناهمواری زمین با رانش زمین مواجه بوده است.
اردل در 95 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار