کد خبر: ۳۴۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴ 19 December 2016

به گزارش تابناک یزد،دومین جایزه بین المللی «جنجال در عروسی»، نمایش «شب قوزی» در خانه هنرمندان،فیلم نیکی کریمی متقاضی جشنواره پروین اعتصامی و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

فیلم سه بعدی «جنجال در عروسی» به کارگردانی سید رضا خطیبی و تهیهکنندگی محمد احمدی در دومین حضور بین‌المللی خود در هشتمین جشنواره سه بعدی استریومدیا – لیج بلژیک جایزه اول این رویداد را از آن خود کرد.

در مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره سه بعدی استریو مدیا در شهر لیج – بلژیک سید رضا خطیبی کارگردان فیلم، ژان – ماری بوله استریو گراف و پگاه احمدی تدوینگر «جنجال در عروسی» حضور داشتند و این جایزه را دریافت کردند.

هشتمین دوره جشنواره استریو مدیا از 12 تا 15 دسامبر 2016 ( 22 الی 25 آذر95) در شهر لیج بلژیک برگزار شد. 

انتخاب فیلم‌ها در این جشنواره از بین بهترین فیلم‌های سه بعدی اروپا ، آفریقا و خاورمیانه صورت گرفته بود. همچنین جایزه جشنواره را کمپانی لومیر آواردز هالیود اهدا کرد.

فیلم «جنجال در عروسی »در اولین حضور بین المللی خود در جشنواره فیلم‌های سه بعدی سئول کره جنوبی جایزه هیات داوران را از آن خود کرده بود.

این فیلم از 11 آذر ماه در سینماها اکرانش شروع شده است و در سینماهای کورش ، چهارسو ،  فرهنگ  و در سینما هویزه مشهد به صورت سه بعدی و در بقیه سینماها به صورت دو بعدی  به نمایش در می‌آید.

بازیگران این فیلم عبارتند از: علیرضا خمسه ، میرطاهر مظلومی ، نعیمه نظام دوست ،  مرتضی ضرابی ، محمد رضا بحری، مهدی قانع ، صاحب حائری زاده ، علیرضا حائری زاده  ، سعید خبیری و با حضور نوجوانان : محمد جواد رسایی ، امیر حسین محرابی ، کورش فلاح ، فرزاد دهقان ، علیرضا روئین تن ، عارفه و عرفانه محمودی ، محمد هادئی ، علی کاظمی.

نیکی کریمی متقاضی حضور در جشنواره ملی پروین اعتصامی

نیکی کریمی کارگردان و بازیگر سینمای ایران با فیلم سینمایی"شیفت شب"متقاضی حضور در نهمین دوره جشنواره ملی پروین اعتصامی شد.

روابط عمومی جشنواره ملی فیلم پروین اعتصامی با اعلام این خبر افزود: نیکی کریمی که،در دوره گذشته جشنواره در کنار چهره‌های چون: کمال تبریزی، محمدمهدی عسگرپور، رضا میرکریمی و بهرام توکلی به عنوان هیات داوران بخش مسابقه ملی جشنواره بودند امسال تصمیم گرفت با فیلم سینمایی "شیفت شب" در بخش مسابقه این رویداد سینمایی شرکت کند.

وی همچنین در دوره هشتم جشنواره پروین اعتصامی جایزه بهترین فیلمساز زن سال را از آن خود کرد وتندیس پروین زرین و دیپلم افتخار را به پاس کارگردانی فیلم سوت پایان دریافت نمود.

نسخه نهایی " یک قناری یک کلاغ" به دبیرخانه جشنواره فجر تحویل داده شد

نسخه نهایی فیلم سینمایی "یک قناری، یک کلاغ" به کارگردانی اصغر عبداللهی و تهیه‌کنندگی علی حضرتی به دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر تحویل داده شد.

این فیلم اولین تجربه اصغر عبداللهی در زمینه کارگردانی سینماست که پیش از این به عنوان فیلم‌نامه نویس و دستیار کارگردان در سینما فعالیت می‌کرد، علی حضرتی و عبداللهی پیش از  فیلم "خداحافظی طولانی" ساخته فرزاد موتمن با یکدیگر همکاری کرده بودند.

فیلمنامه "یک قناری، یک کلاغ" نوشته اصغر عبداللهی است و هنگامه قاضیانی و حبیب رضایی بازیگران آن هستند.

تدوین این فیلم سینمایی بر عهده سعید شاهسواری و موسیقی آن را شورا کریمی ساخته است.

از دیگر عوامل فیلم «یک قناری، یک کلاغ» می‌توان به کیوان معتمدی مدیر فیلم‌برداری، میثم کائد مدیر تولید، بابک اردلان صدابردار، سیامک کاری‌ نژاد طراح صحنه و لباس ، میشا جودت چهره پرداز، سمیه جعفری عکاس اشاره کرد.

فیلم مستند«برای بشریت» برای نمایش عمومی آماده می‌شود

فیلم مستند«برای بشریت» اثری از عابدین مهدوی برای نمایش عمومی آماده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فیلم،"برای بشریت" مستندی درباره بزرگترین پروژه زیست محیطی در بخش خصوصی کشور است که عده‌ای از کارشناسان و متخصصان جوان ایرانی توانسته‌اند با حمایت فردیِ شخصی دغدغه‌مند نسبت به از بین بردن پسماندهای سرطان‌زا در کشور اقدام کنند و اولین سایت بزرگ و ویژه‌ی آسیا، خاورمیانه و سومین سایت بزرگ پسماند سوز ویژه‌ی دنیا را در دل کویر ایران احداث کنند که در این مسیر خطرات زیادی را پشت سر گذرانده‌اند.

بنابراین گزارش، تولید این اثر که بیش از یک سال به طول انجامیده است در بخش‌های کویری استان اصفهان و یزد تصویربرداری شده است و قصد دارد، تلاش جوانان ایرانی را در راستای حفظ محیط زیست جهانی به نمایش بگذارد.

از آنجایی که دستگاه‌های پسماند سوز این شرکت فرانسوی هستند و ارتباط بسیار خوبی میان جوانان تکنسین ایرانی و تکنسین‌های فرانسوی ایجاد شده است، برای آن نمایشی در کشور فرانسه فراهم شده است.

همچنین به زودی در چند شبکه تلویزیونی اروپا از جمله کشور فرانسه پخش و در تهران نیز طی مراسمی با حضور فعالان محیط زیست اکران خواهد شد.

عوامل تولید این اثر عبارتند از نویسنده وکارگردان عابدین مهدوی/ دستیار کارگردان سارنگ هاشمی/ مدیر تصویربرداری محسن کسایی/ تصویربرداران: امید نصرتی، سارنگ هاشمی و امیرحسین عارف/ تدوین: سید مجتبی هاشمی/ صدابردار و صداگذار: نادر علیمردانی/ مدیر تولید و هماهنگی: مهدی تهرانی/ تهیه شده در موسسه بین المللی فیلم انسانیت.

«شب قوزی» در سینماتک خانه هنرمندان ایران

فیلم «شب قوزی» در سینما تک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، فیلم «شب قوزی» به کارگردانی فرخ غفاری دوشنبه ۲۹ آذر در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی با حضور شادمهر راستین و کیوان کثیریان در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

«شب قوزی» فیلمی محصول سال ۱۳۴۳ به کارگردانی فرخ غفاری است. این فیلم که سومین ساخته فرخ غفاری است بر اساس یکی از داستان‌های هزار و یک شب نوشته و ساخته شده‌است. شب قوزی در زمستان سال ۱۳۴۳ در تهران روی پرده رفت، اگر چه در اکران عمومی با اقبال چندانی روبرو نشد ولی در جشنواره‌های کن، کارلوی‌واری و بروکسل مورد تحسین قرار گرفت.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: قوزی یک گروه شادمانی پس از اجرای یکی از برنامه‌هایش هنگام غذا خوردن خفه می‌شود. اعضای گروه از ترس، جسد او را به خانه‌ای می‌برند که موجب دردسرهایی در آنجا می‌شود و از آن پس این جسد، دست به دست کسانی می‌گردد که هر یک به نحوی در ماجرایی گناهکار می‌باشند و هر کدام سعی می‌کنند به شیوه‌ای از شر این جسد خلاص شوند، تا اینکه سرانجام پلیس، جسد را کشف کرده و خاطیان را دستگیر می‌کند...

«شب قوزی» دوشنبه ۲۹ آذر ساعت ۱۸ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار