فعال بخش خصوصی:
نماینده بخش خصوصی در حوزه گردشگری گفت: گردشگری در صورت رفع موانع و بسترسازی مناسب می تواند اقتصاد استان را متحول کند.
کد خبر: ۳۴۱۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ 11 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، سعید رئوفی نماینده بخش خصوصی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سالن باغستان برگزار شد اظهارداشت: گردشگری یک صنعت مهم در عصر کنونی است که نتوانسته ایم با این همه ظرفیت سهم خود را کسب کنیم.

وی افزود:بوروکراسی طولانی دردستگاههای اجرایی،نپذیرفتن تاسیسات و هتل ها به عنوان وثیقه بانکی، کافی نبودن تسهیلات برای ساخت هتل ها، نبود نیروی متخصص درمدیریت هتلها، از جمله مشکلات این بخش است که برای رفع آن نیازمند عزم جدی هستیم.

رئوفی تصریح کرد: ضریب اقامت در قزوین حتی به یک شب نمی رسد که یک دلیل آن نبود هتل های چند ستاره و اقامت گاههای مناسب ومعرفی نشدن ظرفیت های گردشگری است که با کمک مسئولان دولتی باید در این زمینه اقدام کنیم تا مشکلات برطرف شود.

وی گفت: برای ارتقاء کیفیت مسافرخانه ها به هتل و چند ستاره شدن هتل های کنونی بسترسازی شود تا در چند سال آینده نیازها را تامین کنیم.

این سرمایه گذار بخش خصوصی در حوزه گردشگری اظهارداشت: کمبود نیروی متخصص دانشگاهی در صنعت گردشگری و نبود کد رشته تحصیلی از مهمترین مشکلات این بخش است و باید در مراکز دانشگاهی نسبت به تربیت نیروهای متخصص و کارآمد در صنعت هتل داری و گردشگری از همین امروز اقدام شود.

وی اضافه کرد: نبود قوانین مدون و مشخص لازم الاتباع در حوزه گردشگری، تدوین قانون اعطای تسهیلات بانکی مناسب به این بخش، لازم است مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.     

رئوفی گفت: حوزه گردشگری می تواند به اشتغال و اقتصاد کنونی و آینده کشور کمک موثری کند و اگر در این حوزه با برنامه ریزی جلو برویم می توانیم به رونق این صنعت کمک کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار