زمزمه هایی از تغییرات و خانه تکانی در دولت به گوش می رسد.مشاور رئیس جمهور از اظهاراتی که بعداً آن را تحلیل شخصی دانست؛لزوم برخی تغییرات در دولت را لازم دانست.از طرفی هم اصلاح طلبان توصیه های اکید به روحانی برای تغییرات دارند.
کد خبر: ۳۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰ 10 May 2015
تابناک فارس می نویسد:

هوای دولت هوای تغییر است

يکي از مشاوران رييس جمهور از آغاز تغييرات در دولت خبر داده است .پيشتر رييس جمهور در نشست خبري سفر هفته گذشته خود به شيراز درپاسخ به سوالي درباره ترميم کابينه گفته بود « وزراي فعال کم نداريم اما در عين حال چنانچه کابينه نياز به ترميم داشته باشد انجام مي دهيم اما امروز نيازي به اين کار وجود ندارد.»اما با اين اظهارات حسام الدين آشنا به نظر مي رسد تغييرات در ترکيب کابينه و استانداران جدي شده است.

مشاور رييس‌جمهور تاكيد كرده است: برخي از سفرهاي استاني براي تيم رييس‌جمهور روشن كرد كه برخلاف تصور اوليه برخي استانداران توانايي كافي براي اداره استان ندارند. لذا تغييرات در دولت اتفاق خواهد افتاد، هم در سطح وزرا و هم در سطح استاندارها.»

برخي در دولت مي‌گويند هنوز تصميمي گرفته نشده و برخي مي‌گويند كه براي آن بايد بررسي‌هاي جدي‌تر انجام داد. دولت اما دنبال تغييراتي در حوزه اختيارات خود است: «معاونان، استانداران و فرمانداران». تغييراتي كه بعيد نيست در همين ماه‌هاي آينده حسن روحاني امضايش را پاي حكم‌هاي افراد جديد بزند.

استانداران آماده خداحافظی باشند

استانداران اما با توجه به اظهارات حسام‌الدين آشنا بيش از هر مسوول ديگري گويا در معرض تغيير قرار دارند. در شهرهاي مختلف خبر از احتمال تغيير استانداران مي‌آيد و در مورد برخي از آنان جانشين‌هاي‌شان هم مشخص شده است.

استاندار‌هايي كه در ماه‌هاي اخير در مواجهه با خودسرها كارنامه قابل قبولي نداشته‌اند در اولويت هستند.شاید استاندار فارس هم به واسطه حادثه علی مطهری در شیراز در بین لیست تغییری ها باشد.

در ميان وزرا هم هستند وزرايي كه به نظر مي‌رسد دولت در مورد جابه‌جايي يا تغيير آنان بي‌ميل نباشد. در ميان دولتي‌ها از معاون پارلماني گرفته تا معاونان وزير كشور همگي از احتمال تغيير استانداران يا وزرا ابراز بي‌اطلاعي مي‌كنند. در لابه‌لاي خبرها اما زمزمه‌ها براي تغييرات زياد است و عملياتي شدن آنها هنوز مبهم.

به هرحال شاید نشانه آغاز این تغییرات انتصاب استاندار جدید استان مرکزی باشد فردی که عضو بنیاد باران است و در زمره چهره های اصلاح طلب به شمار می رود.
اما پیش از این حسین مرعشی،عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در صدر سایر چهره های اصلاح طلب از جمله چهره هایی بود که موضوع ضرورت تغییر استانداران را مطرح کرد و گفت:من به آقای روحانی توصیه می‌کنم که برخی از وزرا و استانداران را که نتوانسته ‏اند در کلاس و شأن دولت ظاهر شوند تغییر دهد و این ترمیم در کابینه و استانداری‏ها باید در جهت افزایش یکدستی و صلابت دولت انجام شود.

اصلاح طلبان:روحانی وقت زیادی ندارد؛زودتر تغییرات را آغاز کند

حق شناس؛عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت:اگرچه جریان اصلاحات همچنان از آقای روحانی و دولت ایشان حمایت می کند اما نسبت به کابینه انتقادات جدی دارد.
در انتخاب استانداران و برخی اعضای کابینه نیز همچنان مشکلاتی وجود دارد لذا من فکر می کنم آقای روحانی وقت زیادی ندارد و باید تغییرات را در کابینه اعمال کند.آریا می افزاید :به نظر می رسد در آستانه انتخابات مجلس دهم باید منتظر تغییرات مهمی در کابینه دولت باشیم.

فياض زاهد ديگر فعال سياسي اصلاح طلبان نيز در اظهاراتي گفت:«به آقاي روحاني توصيه مي‌کنم بيشتر از چهره‌هاي سياسي، صاحب نظر و صاحب تحليل در دولت خود استفاده کند. دولت آقاي روحاني کمترين تغيير را در سطح مديران انجام داده است. يادمان باشد که برخي از اين مديران در زمان دولت احمدي‌نژاد در طول8سال از معاونت بخشداري به بالاترين سطوح مديريتي در وزارتخانه‌ها رسيدند.
متأسفانه هم اکنون در برخي از استان‌ها نارضايتي زيادي از نحوه انتخاب استانداران وبرخي از مديران وجود دارد. بسياري از کساني که در ستادهاي انتخاباتي آقاي روحاني فعال بودند ناراحت هستند. آنها معتقدند انتظاراتشان برآورده نشده و کسي تاکنون با آنها وارد تعامل و گفت‌وگو نشده است. »
در اظهار نظري ديگراحمد شيرزاد فعال سياسي اصلاح طلب گفت:«بهتر است آقاي روحاني در وزارت کشور تغييراتي بدهند.
اين عضو جبهه مشارکت با انتقاد از عملکرد وزير کشور گفت:در بحث وزارت کشور به نظر مي رسد آقاي رحماني فضلي راننده قدري براي اين لوکوموتيو نيستند هرچند ممکن است ايشان در جاههاي ديگر خيلي بهتر کار کنند.
مشکل ما با وزير کشور به خاطر خط سياسي يا اصولگرا بودن ايشان نيست ما حتي با اينکه آقاي رحماني فضلي دوست آقاي لاريجاني است نيز مشکلي نداريم چراکه من مطمئنم اگر شخص آقاي لاريجاني وزير کشور بود وضع ما از اين بهتر بود و در بسياري از مسائل درست تر و جدي تر عمل مي شد.
نه تنها نبايد اينگونه تلقي شود که تغيير وزير کشور خواسته اصلاح طلبان است بلکه بايد اين مساله از حيث عملکرد و مديريت مورد بررسي و ارزيابي قرار گيرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار