مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: 200 میلیارد ریال تسهیلات برای طرح های اقتصاد مقاومتی در استان به متقاضیان پرداخت شد.
کد خبر: ۳۲۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ 07 May 2015

سرهنگ نعمت تقوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات به بسیجیان برای طرح های اقتصاد مقاومتی در راستای راه اندازی یک هزار و 340 واحد کارگاهی در استان پرداخت شد.

وی اظهار کرد: این تسهیلات توسط بانک مهر اقتصاد و با کارمزد 16 درصد با اقساط 60 ماهه در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی با اشاره به برنامه های هفته بسیج سازندگی در استان اظهار کرد: همزمان با هفته بسیج سازندگی بهره برداری از 200 طرح محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی در استان آغاز می شود.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: این طرح ها شامل افتتاح خانه عالم، نمازخانه، غسالخانه، مساجد و خانه ایتام، کارگاههای مختلف تولیدی اعم از کارگاه های تولید قارچ، عسل و کارگاه های مرتبط با اقتصاد مقاومتی است.

وی اظهار کرد: اعزام 20 تیم تخصصی پزشکی به مناطق محروم استان نیز از برنامه های این هفته است که باهمکاری بسیج جامعه پزشکی آذربایجان غربی انجام می شود.

تقوی ادامه داد: برگزاری مراسم رسم هجرت نیز از جمله برنامه هایی است که همه ساله در هفته بسیج سازندگی در استان آغاز می شود و در شهریور ماه به پایان می رسد.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: اعزام حلقه های صالحین به اردوهای یک روزه نیز جزو برنامه های هفته بسیج سازندگی است.

تقوی ادامه داد: برپایی نمایشگاه عکس از عملکرد این قشر از بسیج نیز امسال در استان به ویژه در ارومیه و در محل برگزاری نماز جمعه در سه محور محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و اردوهای طرح هجرت اجرا می شود.

وی گفت: دیدار با علمای شهرها و ائمه جمعه استان، سخنرانی فرماندهان سپاه شهرستانی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه با موضوع بسیج سازندگی از دیگر برنامه های این هفته است.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: بسیج سازندگی به اقتضای نیاز زمان در هر برهه ای که نیاز به خدمت رسانی احساس شود، حاضر می شود و محدود به فعالیت های خاص و در برهه زمانی خاصی نیست.

تقوی گفت: این قشر از بسیج امسال با توجه به نیاز روز استان در عرصه سواد آموزی وارد شده و با پوشش جامعه هدف 20 هزار نفری در این عرصه حضور خواهد داشت

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: امسال گروهی 200 نفره از دانشگاه تهران در ایام تابستان در قالب اردوهای جهادی هجرت در استان حضور می یابند.

وی افزود: این بسیجیان در قالب فعالیتهای آموزشی و فرهنگی و محرومیت زدایی به ارائه خدمات به مردم محروم استان می پردازند.

روز 17 اردیبهشت ماه، سالروز تشکیل بسیج سازندگی است که همه ساله به مناسبت این روز برنامه های ویژه ای در آذربایجان غربی برگزار می شود.

.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار