فرماندار بافق اصحاب رسانه را حلقه اتصال بین مردم و دولت خواند و گفت: رسانه ها تلاش کنند جاذبه های گردشگری و صنایع دستی این شهرستان در سطح کشور معرفی شوند.
کد خبر: ۳۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰ 07 May 2015

به گزارش تابناک یزد،سید مهدی طلایی مقدم در جمع خبرنگاران افزود: 90 درصد صنایع دستی بافق مواد اولیه آن مشتقات درخت خرماست که به قدر کافی در این شهرستان در دسترس است.


فرماندار بافق، پا دری ،حصیر بافی ، کلاه حصیری، لیف، باد بزن، ظرف های حصیری درب دار و بی در را که برای نگهداری خشکبار و حتی خرمای بافق مفید است یاد آور شد و بیان کرد: این محصولات، از مهمترین صنایع دستی این شهرستان است که از الیاف خرما و شاخ و برگ نخل با دستان هنرمندان زن و مرد بافقی ساخته و تولید می شود.

این مسوول به مناطق بکر و چشم نواز کُر بناب، آریز و کوه حفاظت شده بافق نیز اشاره و تصریح کرد: اگر این اماکن با جزئیات و دقیق از سوی خبرنگاران معرفی شوند علاوه بر گردشگران داخلی موجب جذب توریست از خارج کشور هم خواهد شد.

طلایی مقدم، کویر و شن های روان را هم برای گردشگران جالب دانست و گفت: شن های روان و تلماسه های صادق آباد با آنهمه زیبایی و مناظره روح انگیز یقینا برای مردم بسیاری از استانهای کشورمان و خارجیان تازگی و جذابیت دارد.

وی افزود: در افق 1404 صنعت توریست در این شهرستان به خوبی دیده شده و از هم اینک می طلبد که نویسندگان ، هنرمندان محلی به ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه برای معرفی آثار تاریخی و جاذبه های طعیعی این شهرستان تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به طرح های تولیدی زود بازده نیز اشاره و خاطر نشان کرد: در نشستی که با مدیر عامل شهرک های صنعتی استان یزد قبل از سال جدید داشتیم مقرر شد تا برخی از زیر ساخت های مربوط به شهرک صنعتی بافق آماده شود تا سرمایه گذار مشکلی نداشته باشد.

فرماندار بافق یاد آور شد: با اجرای پروژه 280 کیلومتری ،خط 400 کیلو ولت از طبس به بافق و سایر اقدامات ، زیر ساخت های این شهرک آماده شده و مشکل فعلی سرمایه گذار است که آماده جذب سرمایه گذار و همکاری با آنها هستیم.

وی ظرفیت های معدنی،ریلی، نخیلات و پسته کاری این شهرستان را خاطر نشان کرد و افزود: صنایع جوار معدنی، جوار ریلی ، صنایع دستی و بسته بندی در کنار مواد اولیه مورد نیاز، بازدهی خوبی دارد که سرمایه گذاران باید به آنها توجه داشته باشند.

توجه به عمران و آبادانی شهری و روستایی، فراهم آوردن امکانات رفاهی ، تفریحی و ورزشی برای جوانان و مردم روستا جذب سرمایه گذار و اشتغالزایی در روستاها ایجاد روحیه وفاق و همدلی بین مردم و مسوولان از مهمترین مباحثی بود که فرماندار بافق در نخستین نشست خبری سال جدید عنوان کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار