مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور گفت: 15 مدرسه خیر ساز به‌صورت متمرکز و با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی امروز در نیشابور افتتاح شد.
کد خبر: ۳۱۵۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ 22 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، سید جواد قوامی نژاد در حاشیه افتتاح 15 پروژه عمرانی آموزش‌وپرورش نیشابور در روستای باغشن گچ اظهار داشت: مدرسه خیر ساز حاج حسن نوحی در زمینی به مساحت دو هزار و 200 مترمربع و با زیربنای هزار و 200 متر امروز با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی در روستای باغشن گچ افتتاح شد.

وی تصریح کرد: این مدرسه 12 کلاسه، به‌صورت کامل خیر ساز است و علاوه برساخت مدرسه، دیوارکشی، سرویس بهداشتی، نمازخانه، آسفالت محوطه و کوچه مدرسه نیز انجام‌شده است.

مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور تأکید کرد: این مدرسه با هزینه 10 میلیارد ریال به‌صورت کاملاً خیر ساز ساخته‌شده است و امروز در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گرفت.

قوامی نژاد با اشاره به دیگر مدرسه خیر سازی که امروز افتتاح شد بیان داشت: مدرسه حاج حسن رحیمی در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع و زیربنای هزار و 200 متر با 15 کلاس درس پس از یک سال از کلنگ زنی امروز افتتاح شد.

مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور تأکید کرد: کل هزینه این پروژه عمرانی بالغ‌بر شش میلیارد ریال بوده است که سهم خیر بالغ‌بر سه میلیارد و 500 میلیون ریال اهداشده است.

مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور ادامه داد: امروز 13 پروژه دیگر آموزشی نیز با 125 کلاس درس و 9 نمازخانه به‌صورت هم‌زمان در شهرستان نیشابور افتتاح شد.

قوامی نژاد این پروژه‌ها را شامل توسعه و بازسازی دانست و تأکید کرد: کل زیربنای این ساختمان‌ها بالغ‌بر 13 هزار مترمربع است که بالغ‌بر 82 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است که سهم خیرین 25 میلیارد و 10 میلیون ریال بوده است.

وی تصریح کرد: 18 مدرسه خیر ساز وکیلی با زیربنای سه هزار و 300 مترمربع و 47 کلاس درس با کمک 18 میلیارد و 500 میلیون ریال این خیر نیک‌اندیش و هزینه هشت میلیارد و 500 میلیون ریالی دولت در آبان ماه به افتتاح خواهد رسید.

مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور با اشاره به‌کل پروژه‌های عمرانی دولت تدبیر و امید در شهرستان نیشابور گفت: از مهرماه 92 تا مهرماه امسال 53 پروژه عمرانی با 292 کلاس در زیر بنایی بالغ‌بر 24 هزار و 600 مترمربع به افتتاح رسیده است.

قوامی نژاد گفت: 170 میلیارد ریال هزینه این پروژه‌ها شده است که خیرین بالغ‌بر 70 میلیارد ریال کمک کرده‌اند و حدود صد میلیارد ریال آن نیز توسط دولت پرداخت‌شده است.

وی تصریح  کرد: تعداد 15 پروژه آموزشی نیز در حال حاضر در حال ساخت است که 65 کلاس خواهد داشت و پس از افتتاح حدود 11هزار و 400 مترمربع به زیربنای آموزشی شهرستان خواهد افزود.

مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور افزود: طبق پیش‌بینی‌ها برای ساخت این مدارس بالغ‌بر 98 میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه خواهد شد که سهم دولت 67 میلیارد و 500 میلیون ریال و کمک خیرین 30 میلیارد و 500 میلیون ریال خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار