کد خبر: ۳۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲ 05 May 2015

 رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در سال جاری، از احداث، بازسازی و مرمت 70 باب مسجد و خانه عالم در سراسر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز ، سرهنگ قائمی، رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموریت بسیج سازندگی در چهار محور محرومیت‌زدایی، سازندگی، مدیریت و هدایت اردوهای جهادی و همچنین عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان این‌که بسیج سازندگی استان به دنبال استمرار حرکت جهادی و انقلابی در عرصه سازندگی و ورود به عرصه‌های اقتصادی در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: تمرکز بر توانمندسازی گروه‌های هدف، تکمیل چرخه اقتصاد مقاومتی، اولویت بخشی در فعالیت‌های تأثیرگذار از جمله سیاست های اصلی بسیج سازندگی است.

قائمی با بیان این‌که این سازمان در راستای کمک به کارآمدی حاکمیت با اجرای پروژه های سازندگی و محرومیت‌زدایی و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی به دنبال ارتقای بهبود معشیت مردم است، گفت: سال گذشته 36 پروژه محرومیت‌زدایی در سطح استان اجرایی شده است.

وی با بیان این‌که سال گذشته هفت مسجد احداث و 23 مسجد تعمیر اساسی شده اند، ادامه داد: 21 خانه برای نیازمندان، 359 جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، اعزام 130 تیم پزشکی به مناطق محروم، احداث 43 پایگاه مقاومت و 35 پروژه عمرانی بزرگ با اعتبار 500 میلیارد ریال از مهم‌ترین فعالیت های بسیج سازندگی استان در سال گذشته بوده است.

رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی با بیان این‌که سازمان در راستای اهداف فرهنگی و عمرانی پروژه های متعدد مسجدی را نیز عهده‌دار بوده است، گفت: سال گذشته یک میلیارد و 532 میلیون تومان برای احداث و بازسازی مساجد استان هزینه شده است.

قائمی از احداث، بازسازی و مرمت 70 باب مسجد و خانه عالم در سراسر استان خبر داد و افزود: مسجد شهدای عاشورا واقع در انتهای کوی منظریه، روبه‌روی سپاه عاشورا نیز با هزینه ای بالغ بر 450 میلیون تومان احداث شده است که فردا چهارشنبه 16 اردیبهشت‌ماه با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های بسیج سازندگی استان در سال جاری اظهار داشت: محرومیت‌زدایی، راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و زودبازده، اشتغال‌زایی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، راه‌اندازی صنایع تبدیلی، سوادآموزی، بازسازی و بهسازی مدارس فرسوده استان، تشکیل مجمع خیرین استان و اعزام گروه‌های جهادی اقشار مختلف از جمله برنامه‌های سال 1394 است

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :