استاندار یزد و رئیس کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی با اشاره به لزوم همکاری بخش خصوصی در توسعه بازارهای صادراتی گفت: تشکل‌های خصوصی و اتاق بازرگانی برنامه‌های صادراتی مدون ارائه کنند.
کد خبر: ۳۱۲۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵ 17 October 2016

سیدمحمد میر‌محمدی  در دومین کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان با تاکیدبر بهره‌مندی فرصت‌های پیش‌رو در توسعه صادرات غیرنفتی اظهار داشت: خوشبختانه مجموعه فعالیت‌ها در این مدت نشان می‌دهد که در زمینه توسعه صادرات غیرنفتی و کسب بازارها به سمتی رفتیم که تولید بر مبنای سفارش انجام می شود.

وی ادامه داد: مباحث مطرح شده در این زمینه طی این مدت به نتیجه رسیده و از حالت‌های سنتی خارج شده و به تولید رقابتی و سفارشی مبدل شده است.

استاندار یزد با اشاره به گزارش اتحادیه صادرکنندگان استان در خصوص برقراری مبادلات تجاری با کشور اسپانیا عنوان کرد: اسپانیا از بزرگترین تولیدکننده‌های کاشی و سرامیک است اما اینکه این کشور از تولیدات استان یزد برای بازارهای خود بهره‌ می‌برد نشان از تحرک و پویایی بازار و اقدامات خوب در زمینه افزایش کیفیت و بهره‌مندی از فناوری است.

وی با تاکید بر اینکه برای کسب بازارهای صادراتی به جدیت و تلاش بیشتری نیاز است عنوان کرد: تشکل‌های بخش خصوصی به ویژه اتحادیه صادرکنندگان و اتاق بازرگانی یزد در این زمینه نقش موثری دارند که باید نقش خود را ایفا کنند.

میرمحمدی با اشاره به لزوم تدوین برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت در این زمینه ادامه داد: لازم است سازمان صنعت و معدن در استان با همکاری اتاق بازرگانی برنامه‌های مدونی برای دسترسی به بازارهای صادراتی ارائه کنند و در اختیار بدنه تولید و تجارت قرار دهند.

وی با تاکید بر بهره‌مندی دستگاه‌های مرتبط با تولید و صنعت و تجارت از نظرات بخش خصوصی بیان داشت: شایسته است دستگاه‌های اجرایی نظرات بخش خصوصی را دنبال کنند و اگر جایی نقصی یا پیشنهاد موثری ارائه شد که راهگشا باشد و امور را تسریع کنند مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار یزد و رئیس کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان با اشاره به پیشنهاد بخش خصوصی برای تشکیل کمیته پیگیری بازار صادراتی روسیه اظهار داشت: خوشبختانه روابط تجاری با روسیه خوب است و جای توسعه نیز دارد اما اگر بخش خصوصی حس می‌کند که لازم است چنین کمیته‌ای وجود دارد تشکیل دهد تا دولت نیز حمایت کند.

وی ادامه داد: پیگیری تشکیل این کمیته نیز در برنامه‌های اتاق بازرگانی یزد باشد و هرکجا که لازم است حمایت کنیم وارد خواهیم شد.

میرمحمدی در بخشی از سخنان خود با اشاره به کاهش واردات به استان و افزایش صادرات در شش ماهه نخست سال جاری گفت: این آمار و ارقام هم جای امیدواری دارد که برای کسب بازارها و افزایش صادرات تلاش بیشتری شود.

وی همچنین خواستار بهره‌مندی تولیدکنندگان از ظرفیت شبکه بانکی در امر صادرات شد و بیان داشت: خوشبختانه صندوق ضمانت صادرات هم در این زمینه به عنوان یک پشتیبان وارد شده و هرکجا که لازم است در حمایت از صادرکنندگان اقدام خواهند کرد.

استاندار یزد و رئیس کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان تصریح کرد: شرایطی که این صندوق برای کمک به توسعه صادرات در نظر گرفته و خدماتی که ارائه می‌دهد جای نگرانی برای بازگشت سرمایه ندارد و توصیه دارم تا حداکثر استفاده از ظرفیت‌های این صندوق را با توجه به صدور بیمه‌نامه‌های صادراتی کوتاه‌مدت و میان‌مدت بشود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار