خیرالله خادمی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در تالش اظهار داشت: در حال حاضر 7500 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار 11 هزار میلیارد تومان در سطح کشور در حال احداث داریم که حدود 4 تا 5 سال برای اتمام این پروژههای نیمه کاره زمان نیاز داریم.
معاون ساخت و توسعه راههای وزارت راه و شهرسازی و عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد: با توجه به برنامه، یک هزار و 200 کیلومتر راه با اعتباری بیش از 2 هزار میلیارد تومان تا پایان سال 95 به بهرهبرداری میرسد.
خادمی با اشاره به وضعیت راههای استانهای شمالی کشور تصریح کرد: در استانهای گیلان، مازندران و گلستان، راههای مناطق شهری و روستایی به هم متصل هستند و با توجه به ترافیک سنگین و نیازمندی بالای این مناطق، 4 خطه کردن ورودی استانهای شمالی مورد نظر دولت است.
وی با بیان اینکه محورهای متصل به شمال کشور ورودیهایی با ترافیک سنگین دارد گفت: عملیات اجرایی خوبی در این زمینه در حال انجام است و براساس برآوردی که امسال انجام شد و وزیر راه در مازندران اعلام کرد یک هزار میلیارد تومان برای ورودی راههای استانهای شمالی کشور هزینه میشود.
معاون ساخت و توسعه راههای وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه معضل کنارگذرها در استانهای شمالی گیلان، مازنداران و گلستان وجود دارد افزود: با توجه به اینکه این کنارگذرها در نزدیکی شهرها قرار دارند ارزیابی و تملک اراضی آنها هزینهای چند برابر هزینه خود پروژه در بر دارد.
عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به افزایش دو برابری اعتبار اتوبان ساحلی آستارا تا بهشهر گفت: خوشبختانه اعتبار اتوبان ساحلی از 75 میلیارد تومان درسال گذشته به 150 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.