از سوی یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات صورت گرفت:
طی این مدت با تلاش شبانه‌روزی نیروهای یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات مازندران 971 قطعه ماهی استخوانی ،20 هزار و 303رشته دام غضروفی و فلس‌دار در آب‌های ساحلی استان کشف و ضبط شده است.
کد خبر: ۳۰۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 04 May 2015
مدیرکل شیلات مازندران با تاکید بر پرهیز از صید غیرمجاز از دریای خزر، گفت: 318قطعه ماهی خاویار نارس سال گذشته در دریا رهاسازی شد.
به گزارش تابناک حسن حبیب نژاد با اشاره به پایان فصل صید ماهیان استخوانی دریای مازندران از اواخر ماه گذشته اظهارکرد: مأموران یکان حفاظت منابع آبزیان شیلات مازندران درفصل صید ماهیان در دریای مازندران با انجام بیش از یک هزار  و221نفر ساعت گشت دریایی، ساحلی، ایست و بازرسی های مختلف و10هزار و 25نفر ساعت سرکشی صیدگاه و بازار ماهی استان، 6 هزار و550 قطعه ماهی استخوانی و 19هزار و202رشته دام فلسدار را کشف و ضبط کردند.
وی افزود: طی این مدت 365 هزار و 860 عدد کرف صیادی،82 دستگاه لاکش پره، 148 فروند قایق پارویی و بدنه قایق،62 دستگاه انواع موتور قایق دریایی سبک و سنگین از صیادان غیرمجاز کشف و ضبط شد.
مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به جمع‌آوری212باب کومه صیادی غیر مجاز سال گذشته در سواحل استان، تصریح کرد: همچنین354 مرحله عملیات گشت مشترک با پایگاه‌های انتظامی، دریابانی و یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات مازندران انجام شده است.
حبیب‌نژاد به رهاسازی 318 قطعه ماهی خاویار نارس درمازندران اشاره کرد وگفت: همچنین طی این مدت یک ‌هزار و200 گرم خاویار و103کیلوگرم ماهی خاویاری از متخلفان کشف وضبط شد.
وی ازکشف3 هزار و317 عدد لنگر صیادی غیرمجاز خبر داد و اضافه کرد: همچنین 40 دستگاه  ماشک و چهار دستگاه GPS، یازده دستگاه یدک‌کش طی سال گذشته از متخلفان در دریای مازندران کشف و ضبط شد.
مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه در این ارتباط 249 نفر از صیادان غیرمجاز به‌ عنوان متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند، درباره عملکرد یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات مازندران در فروردین ماه امسال، اظهارکرد: طی این مدت با تلاش شبانه‌روزی نیروهای یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات مازندران 971 قطعه ماهی استخوانی ،20 هزار و 303رشته دام غضروفی و فلس‌دار در آب‌های ساحلی استان کشف و ضبط شده است.
وی از کشف بیش از 44 هزار و 398 عدد کرف صیادی غیرمجاز فروردین ماه امسال در مازندران خبر داد و اضافه کرد: طی این مدت 36 فروند قایق پارویی و بدنه قایق کشف و ضبط شده است.
حبیب‌نژاد همچنین به کشف 24 دستگاه انواع موتور سبک و سنگین در حوزه صیادی غیرمجاز در سواحل مازندران اشاره  کرد و افزود: کشف 253 عدد لنگر صیادی، 19 دستگاه ماشک و هشت دستگاه یدک‌کش از دیگر عملکرد یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوده است.
 این مقام مسئول جمع‌آوری 43 باب کومه صیادی غیرمجاز در مازندران، کشف 9 کیلوگرم ماهی خاویاری را از دیگر موارد کشفیات حوزه فرماندهی یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان برشمرد و یادآور شد: تعداد عملیات گشت مشترک فرماندهی یگان حفاظت از منابع آبزیان، نیروی انتظامی و دریابانی 58 مرحله بوده است.
 مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه دراین مدت 64 نفر به عنوان متهم در ارتباط با تخلف‌های شیلاتی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند، اظهار کرد: مجموع گشت دریایی طی فروردین ماه امسال در دریای مازندران از سوی یگان حفاظت منابع آبزیان استان 7 هزار و 269 نفر ساعت بوده است.  
وی از رهاسازی 25 قطعه ماهی خاویاری نارس طی فروردین امسال در دریا خبر داد و تصریح کرد: با توجه به فصل تخم‌ریزی ماهی، بیشترین صید غیر مجاز در اسفند و فروردین ماه اتفاق می‌افتد که تاکید این اداره‌کل پرهیز از صید در زمان تخم‌ریزی ماهیان است.
حبیب‌نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 90 درصد ماهیان در این ایام به ‌دلیل تکثیر طبیعی به رودخانه‌های استان پناه می‌برند از شهروندان خواست از صید غیرمجاز پرهیز کنند.
وی با تاکید بر اینکه حفاظت از منابع آبزیان و ذخایر آنها برای نسل‌های آینده وظیفه سنگینی است، افزود: این وظیفه مهم بر عهده تک‌تک افراد جامعه به‌ ویژه جامعه شیلاتی مازندران است تا نسل‌های آینده نیزازاین نعمت‌های خدادادی بهره‌مند شوند.
 مدیرکل شیلات مازندران خاطرنشان کرد: صید پایدار، بقای حرفه شریف صیادی برای نسل آینده درگرو حفاظت از منابع آبزیان به‌ صورت اصولی و همه ‌گیر است.
 وی تصریح کرد: یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات مازندران امسال با رویکرد پیشگیری به‌ مراتب با متخلفان و متجاوزان به انفال دریای خزر برخوردی شدیدتر و جدی‌تری دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار