امام جمعه تبریز:
به گزارش تابناک تبریز، آیت الله مجتهدشبستری در خطبه‌های نماز جمعه تبریز ضمن تسلیت فرارسیدن دهه محرم الحرام، اظهار داشت: امام حسین(ع) هیچ وقت سیاست را از دیانت جدا نکردند و در این راه جان خود، صحابه و اهل بیت خود را فدا کرد و اگر امروز صدای اذان به گوش می‌رسد و در آن نام پیامبر و علی(ع) است همه به خاطر واقعه کربلا بوده است.
کد خبر: ۳۰۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵ 07 October 2016

به گزارش تابناک تبریز، آیت الله  مجتهدشبستری در خطبه‌های نماز جمعه تبریز ضمن تسلیت فرارسیدن دهه محرم الحرام، اظهار داشت: امام حسین(ع) هیچ وقت سیاست را از دیانت جدا نکردند و در این راه جان خود، صحابه و اهل بیت خود را فدا کرد و اگر امروز صدای اذان به گوش می‌رسد و در آن نام پیامبر و علی(ع) است همه به خاطر واقعه کربلا بوده است.

وی ادامه داد: زنده کردن مقاومت اسلامی، عزت نفس و عدم پذیرش ذلت از دیگر درس هایی است که می توان از قیام عاشورا دریافت کرد

خطیب جمعه تبریز با اشاره به فرارسیدن سوگواری شهید امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: هفته اول محرم مصادف با هفته امر به معروف و نهی از منکر است و علت نامگذاری این ایام به دلیل این است که امام حسین(ع) بزرگ‌ترین عامر در تاریخ اسلام است.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه استکبار جهانی می خواهد کشورهای اسلامی را تحت سیطره خود درآورد، تاکید کرد: دشمنان در این راستا از انواع توطئه ها و تهدیدات و حتی لبخندها استفاده می کنند تا بتوانند ایران را نیز چون بسیاری از کشورهای اسلامی دیگر تحت سیطره خود درآورند

 
 وی هدف شوم استکبار جهانی در جهت تحت سلطه قرار دادن کشورهای شیعه نشین را یادآور شد و افزود: این نظام سلطه با ترفندهای مختلف از جمله لبخند، تهدید، تحریم و ... سعی بر قرار دادن ایران تحت سیطره خود دارد که درایت و آگاهی فرزند فاطمه(س)، مقام عظمی ولایت، این هدف را برای آنها به آرزو تا ابد تبدیل کرده است.
آیت الله شبستری اضافه کرد: باید عزاداران امام حسین (ع) به شأن و منزلت ایشان و همچنین هدف این امام بزرگواری توجه و اهتمام بورزند و در صورت ایجاد سئوال و شبهه از علمای بصیر یاری بگیرند و به سمت رهبران قلابی تشیع لندنی نروند. 

آیت الله مجتهد شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار مسئولان انتظامی کشور با مقام معظم رهبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: رهبری در این دیدار فرمودند که امنیت یکی از ارکان اساسی پیشرفت هر کشوری است. امروز مشاهده می‌کنیم که ایران اسلامی در شرایطی که بیشتر کشورهای منطقه در ناامنی به سر می برند، به برکت وجود نیروهای انقلابی و سخت کوش و همچنین رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری در امنیت کامل به سر می برد.


 وی با بیان اینکه به ششمین سالگرد بحران سوریه نزدیک می‌شویم، گفت: کفه مبارزه به نفع سوریه بوده و دولت سوریه با یاری خداوند و اقتدار جبهه مقاومت و صلابت مدافعان حرم و کمک‌های روسیه عرصه را بر دشمن تنگ کرده که این باعث شده  آمریکا دوباره به بیان دروغ‌هایی از جمله حمله به سوریه را از سر بگیرد.

امام جمعه تبریز افزود: حمله آمریکا به سوریه مانند دروغ سال‌های گذشته است که هیچ غلطی نتوانست بکند و در این شرایط ایجاد شده آمریکا حتی نباید فکر حمله به سوریه را نیز بکند و پیروزی بر سوریه با همت جبهه مقاومت، حزب الله لبنان، مدافعان حرم و کمک‌های روسیه آرزویی که تا گور همراه دولت آمریکا خواهد بود.








اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :