ماینده ولی فقیه در قزوین:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین به ارزش و جایگاه تزکیه در تحقق علم و دانش پرداخت و گفت: اعتلای علم و دانش زمانی محقق می‌شود که همراه با تزکیه باشد.
کد خبر: ۳۰۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 24 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در آیین نمادین بازگشایی سال تحصیلی که صبح امروز در هنرستان شهید چمران استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: نخستین آیات قرآن کریم با محوریت تعلیم، تربیت و تعلم آغاز می‌شود که پیروی از دین اسلام افتخاری برای مسلمانان است.

وی افزود:‌ ارزش و جایگاه علم و دانش به اندازه‌ای است که این ارزش و جایگاه را می‌توان در برخی از آیات قرآن کریم همچون آیات سوره قلم مشاهده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: اموری که مربوط به خداوند بوده ماندگار و جاودانه است در حالی که فانی بودن امور را می‌توان در دنیا و انسان مشاهده و حس کرد که وجود چنین اموری برگرفته از قوانین قرآن کریم و دین اسلام است.

عابدینی بیان کرد: همراهی با خداوند برکات ارزشمندی را به همراه دارد که از نمونه آن می‌توان به ماندگاری یاد شهدا در اذهان اشاره کرد که دانش‌آموزان هم باید از این امور الگو بگیرند.

وی به ارزش و جایگاه دلسوزی، تزکیه و نیت خیر در انسان پرداخت و اضافه کرد: نهال‌های علم وابسته به این امور است و اگر تزکیه، صداقت و دلسوزی و نیت خیر در انسان وجود نداشته باشد نهال علم به مرحله نتیجه و ثمر نمی‌رسد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: اعتلای علم و دانش زمانی محقق می‌شود که همراه با تزکیه باشد.

گفتنی است در این مراسم سایر مسؤولان استانی و شهرستانی هم حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار