نشست فوق العاده و بی نتیجه شورای امنیت درباره حمله آمریکا به ارتش سوریه؛
ساعاتی چند پس از حمله هوایی یکباره ایالات متحده به مواضع ارتش سوریه، که منجر به کشته شدن شمار بسیاری از سربازان سوری شد، سفیران دو کشور روسیه و آمریکا در سازمان ملل متحد، پس از نشست فوق العاده ای که در شورای امنیت پیرامون این موضوع برگزار شد، به انتقاد از یکدیگر اقدام کردند. روسیه به آمریکا اولتیماتوم داده است که هرچه سریع تر در مورد این حمله هوایی با جزئیات توضیح دهد.
کد خبر: ۲۹۷۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 18 September 2016
چند ساعت پس از حمله هوایی یکباره ایالات متحده به مواضع ارتش سوریه، که منجر به کشته شدن شمار بسیاری از سربازان سوری شد، سفیران دو کشور روسیه و آمریکا در سازمان ملل متحد، پس از نشست فوق العاده ای که در شورای امنیت پیرامون این موضوع برگزار شد، به انتقاد از یکدیگر اقدام کردند. روسیه به آمریکا اولتیماتوم داده است که هرچه سریع تر در مورد این حمله هوایی با جزئیات توضیح دهد.

به گزارش «تابناک»، این حمله هوایی روز گذشته و در یکی از بخش های شرقی سوریه که به عنوان مناطق خارج از توافق آتش بس یک هفته ای طبقه بندی شده بود، صورت گرفته است. مقامات آمریکایی این حمله را این گونه توجیه کرده اند که در پی حمله به مواضع تروریست های داعش به اشتباه و تصادفی مواضع نیروهای ارتش سوریه را به آتش بستند.

روسیه و مقامات سوری عنوان کرده اند، این حمله نشان می دهد که ایالات متحده و متحدان این کشور نزدیکی خاصی با تروریست های داعش داشته و از آنها حمایت می کنند.

اولتیماتوم روسیه به آمریکا برای توضیح در خصوص حمله هوایی به سوریه
در حالی که مقامات روسی خبر داده اند، دست کم 62 سرباز سوری در این حملات و در نزدیکی فرودگاه دیرالزور جان باخته اند، دیدبان حقوق بشر سازمان ملل، شمار کشته ها را 83 و تعداد زخمی ها را بیش از 120 تن اعلام کرده است.

ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد، با انتقاد از این حمله آمریکا، زمان آن را که تنها دو روز قبل از عملیات مشترک روسیه و آمریکا علیه گروه های تروریستی در سوریه است، به شدت زیر سؤال برده است.

وی که از نشست شورای امنیت در خصوص این موضوع به سرعت خارج می شد، این موضوع را به خبرنگاران اعلام نموده و به شدت از نماینده آمریکا در سازمان ملل سامانتا پاور، که خارج از جلسه و به خبرنگاران در مورد حمایت روسیه از رژیم بشار اسد انتقاد کرده بود، عصبانی بوده است.

اولتیماتوم روسیه به آمریکا برای توضیح در خصوص حمله هوایی به سوریه

سامانتا پاور درخواست فوری روسیه برای برگزاری نشست فوق العاده در شورای امنیت در خصوص این موضوع را به گونه ای پیش دستی روس ها برای گیج کردن آمریکا دانسته است. وی گفته که حتی با استاندارد خود روس ها، برگزاری یک چنین نشست فوق العاده ای ریاکارانه و مزورانه به نظر می رسد.

وی در حالی که به شدت از خشونت های رژیم بشار اسد در پنج سال گذشته انتقاد کرده است، گفته که حمله هوایی آمریکا به مواضع ارتش سوریه اتفاقی بوده و ایالات متحده به خاطر تلفات عمیقا متأسف شده است.

نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد بر سر این موضوع، گویا با تنش فراوان و بدون نتیجه خاصی پایان یافته و هنوز مشخص نیست که آیا این امر منجر به پایان یافتن آتش بسی که قرار بود هفت روز در سوریه بر قرار باشد، خواهد شد یا نه.

ماریا زاخاروا، در همین رابطه، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفته است: اگر تا پیش از این تنها گمانه زنی هایی وجود داشت که تروریست های جبهه النصره به این شیوه مورد پشتیبانی و حمایت قرار می گیرند، اکنون حمله روز گذشته آمریکا به خوبی یک موضوع را بیان کرد: آمریکا از تروریست های داعش حمایت و پشتیبانی علنی می کند.

وی با اشاره به اولتیماتوم روسیه به آمریکا در این خصوص گفت: ما سریع و بدون فوت وقت از آمریکا درخواست توضیحات دقیق و با جزئیات در مورد این مسأله را داریم و این توضیحات باید به شورای امنیت سازمان ملل متحد داده شود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار